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
auto
2024. 04. 27. szombat

Lefelé bővíti első tisztán elektromos modelljét a Lexus

elektromos autó

Gyakorlatilag pont egy éve voltunk a Lexus RZ 450e nemzetközi bemutatóján Franciaországban, és az első benyomások igencsak pozitívra sikerültek a modellt illetően. Persze a luxus villany SUV a méretéhez hasonló árcédulát kapott, jelenleg legkevesebb 27,59 millió forintos indulóárával a japánok sem gondolták, hogy tömegtermék lesz, de nem is ezt szerették volna elérni. Sokkal inkább azt, hogy aki ilyen négykerekűt választ, az kompromisszumok nélkül élvezhesse a kényelmes villanyautózást.

Nos, ha már adottak voltak a jó alapok, a Lexus mérnökei úgy gondolták, hogy a hátsó meghajtás – azaz motor – kiszerelésével növelnek a hatótávon és egyúttal csökkentenek a vételáron, így a 230 kW-os összteljesítményű RZ 450e után megérkezett a 300e típus. Azt egyelőre nem árulták el a cég illetékesei, hogy mennyivel lesz olcsóbb, de a technikai specifikációkat pontosan tudjuk.

Ezek alapján elmondható, ténylegesen annyit csináltak a japánok, hogy megfosztották a hátsó hajtástól a járművet: az eddigi 150 + 80 kW-os (313 lóerős) csúcsteljesítmény és 266 + 168 Nm-es maximális forgatónyomaték helyett 150 kW (204 LE) és 266 newtonméter maradt. A DIRECT4 AWD helyébe fronthajtás lépett, és az 5,3 másodperces százas gyorsulás nyolc szekundumra csillapodott. A végsebességet eddig is az elektronika korlátozta 160 km/órában, ez most is így lesz.

Hogy mekkora súlycsökkenést eredményez a hátsó technika elhagyása, nem tudni, de a felszereltségtől függően 2055 és 2115 kilogrammos 450e-ből kiindulva könnyen lehet, hogy a két tonna alatti tartományba kerülnek a számok. A hatótávot illetően viszont elárulta a cég, hogy mire számíthatunk. Míg az összkerekes változatnál kerékmérettől függően 395 és 440 km-es WLTP szerinti hatótávot kapunk, a fronthajtásos 300e esetében akár 480 km-t is megtehetünk a 18”-os kerekekkel, míg a 20”-osokat választva 419 km-re számíthatunk. Az akkumulátor mérete, valamint a töltési sebességek ugyanazok maradnak, mint a tavaly bemutatott 450e-nél megismert számok.

Az egyszerűbb modellt elsősorban azoknak szánja a Lexus, akiknek a nagyobb megtehető távolság fontosabb, mint a terepképességek, de az árérzékeny ügyfelek is nagyobb eséllyel döntenek az elektromos SUV mellett egy kedvezőbb cédula láttán. Az RZ 300e modellek kiszállítása várhatóan ez év júniusában kezdődik.

Kőrössy Balázs