PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== A Tesla Model X régóta az egyik legbiztonságosabb SUV hírében áll, sőt az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) amerikai hatóság tavalyi töréstesztje során nem is talált egyetlen olyan sportterepjárót sem, mely a Model X nyomába ért volna a biztonság tekintetében. A Tesla akkor olyan tulajdonságokkal magyarázta a villanyautó sikerét, mint például az elektromos hajtáslánchoz szükséges struktúra, valamint a nehéz és szilárd akkupakk a jármű aljában, ami rendkívül alacsonyra helyezi az autó tömegközéppontját. Ennek következtében a Model X nem csupán kiválóan megvédi utasát egy esetleges ütközés során, de a felborulás esélye is a legkisebb az összes létező SUV között, amely sajátosság meglehetősen hasznos tud lenni egy baleset utáni mentésben, ahol minden másodpercen életek múlhatnak. A Tesla a saját tesztjei után is dicsekedett már azzal, hogy nem tudta a tetejére állítani az elektromos SUV-ját, valamint az NHTSA megmérettetései során is hasonlóan jól szerepelt a Model X, azonban ezekről eddig még nem láthattunk felvételeket. Most viszont a kaliforniai gyártó a Twitter oldalán közzétett egy rövid videót, melyben az autó kanyarban való kicsúszását szimulálva próbálja felborítani az autót, sikertelenül. Sajnos azt nem tette közzé a Tesla, hogy ehhez mekkora sebességgel küldte a gépkocsit a homokba, de az eredmény abszolút magáért beszél: még mikor 90°-nál is nagyobb szögben dől a Model X, akkor is megtalálja a módját, hogy elkerülje a bukfencet. No persze ebből nem szabad azt a következtetést levonni, hogy a Tesla SUV-ja olyan, mint egy macska, és bármekkorát repül, mindig a talpára (kerekeire) érkezik. Ez csupán annyit jelent, hogy sokkal durvább baleset kellős közepébe kell belecsöppennünk ahhoz, hogy fejjel lefelé lógjunk a Model X-ben, mint egy másik sportterepjáróban. Ez az életmentő tulajdonság nem kizárólag a Model X sajátossága: valamennyi villanyautót a hagyományos meghajtású kocsiknál biztonságosabbá tesz a jármű aljában elhelyezett nehéz akkumulátor és a hajtáslánchoz tervezett kialakítás, így például a Chevy Bolt EV is a legjobb értékelést kapta a hatóságoktól. A Tesla Model X-ről egyébként már korábban is készült olyan videó, melyben megfigyelhető, hogy mennyivel nehezebben borul fel más SUV-khoz képest. Akkor az úgynevezett jávorszarvasteszben verte meg a többi résztvevőt, azaz a hirtelen kikerülés tesztjében, ahol 70, 72, és 74 km/h-s sebességnél még csak fel sem emelkedtek a kerekei, míg más járművek már lassabban haladva is küszködtek a feladattal, a Toyota Hilux pickup például majdnem a tetején végezte: Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!