PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az Egyesült Államok töltőinfrastruktúrájának rohamos fejlődésének legújabb példájában a bolygó nyugati féltekének legnagyobb megalopolisza, az ország keleti partvidékén elhelyezkedő, a Boston és Washington D.C. által lehatárolt, mintegy 50 millió főt tömörítő agglomeráció jutott villámtöltőkhöz, miután a Nissan és az EVgo befejezte az állomások telepítését és hivatalosan is megnyitotta azt az elektromosított korridort a két város között, melyet még tavaly áprilisban jelentettek be a helyi villanyautósok mindennapjainak megkönnyítése céljából, na és persze üzleti okokból. Az Atlanti-óceán partvonalával párhuzamosan futó Interstate 95 autópálya közel 500 mérföldes (800 kilométeres) szakaszára 9 állomás került összesen 52 villámtöltővel, melyek jelenleg 50 kW leadására képesek, ám eredetileg úgy lettek bekötve, hogy amikor azt az utakon lévő elektromos autók technológiája indokolja, 150 kW-ra növelhető a töltési teljesítmény. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor háromszorozódik meg a töltők teljesítménye, ám nem kizárt, hogy a következő generációs Nissan LEAF amerikai megjelenésével fog egybeesni az időpont, ami vélhetően már 100 kW-ot is képes lesz fogadni a berendezésekből. A japán autógyártó Infrastructure for All kezdeményezéséhez igazodva a töltőállomásokon mind a CHAdeMO, mind a CCS csatlakozójú az autósok rendelkezésére áll az egyenáramú villámtöltéshez, a No Charge to Charge program pedig kifejezetten a LEAF-tulajdonosoknak kedvez, akik 30 percig ingyen használhatják a töltőket, amennyiben autójukat nem régebben, mint két éve vásárolták, mindenki másnak viszont fizetnie kell az elektromosságért. „Izgatottak vagyunk, hogy folytathatjuk úttörő szerepünket a villanyautó-töltőinfrastruktúra kiépítésében a második amerikai korridorunk megnyitásával. Az ország egyik legsűrűbben lakott területe mentén haladó útvonal elektromosítása tovább hangsúlyozza elkötelezettségünket a könnyen hozzáférhető elektromos jármű-technológia további fejlesztése és tömeges letelepítése iránt, valamint támogatja az USA északkeleti partvonala menti elektromos utazást” – foglalta össze Brian Maragno, a Nissan North America marketingigazgatója. Az első hasonló projekt, amiben a Nissan és az EVgo közösen vett részt, az a DRIVETHEARC nevű folyosó volt Monterey és Lake Tahoe között, melyen 25 helyszínen összesen 55 töltő állt szolgálatba. Az új I-95 Fast Charging ARC megnyitásával az EVgo immáron több, mint 1000 gyorstöltő-állomást üzemeltet az ország 34 államában. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!