A nyugati félteke legnagyobb megalopoliszát villanyozta fel a Nissan

Az Egyesült Államok töltőinfrastruktúrájának rohamos fejlődésének legújabb példájában a bolygó nyugati féltekének legnagyobb megalopolisza, az ország keleti partvidékén elhelyezkedő, a Boston és Washington D.C. által lehatárolt, mintegy 50 millió főt tömörítő agglomeráció jutott villámtöltőkhöz, miután a Nissan és az EVgo befejezte az állomások telepítését és hivatalosan is megnyitotta azt az elektromosított korridort a két város között, melyet még tavaly áprilisban jelentettek be a helyi villanyautósok mindennapjainak megkönnyítése céljából, na és persze üzleti okokból. Az Atlanti-óceán partvonalával párhuzamosan futó Interstate 95 autópálya közel 500 mérföldes (800 kilométeres) szakaszára 9 állomás került összesen 52 villámtöltővel, melyek jelenleg 50 kW leadására képesek, ám eredetileg úgy lettek bekötve, hogy amikor azt az utakon lévő elektromos autók technológiája indokolja, 150 kW-ra növelhető a töltési teljesítmény. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor háromszorozódik meg a töltők teljesítménye, ám nem kizárt, hogy a következő generációs Nissan LEAF amerikai megjelenésével fog egybeesni az időpont, ami vélhetően már 100 kW-ot is képes lesz fogadni a berendezésekből. A japán autógyártó Infrastructure for All kezdeményezéséhez igazodva a töltőállomásokon mind a CHAdeMO, mind a CCS csatlakozójú az autósok rendelkezésére áll az egyenáramú villámtöltéshez, a No Charge to Charge program pedig kifejezetten a LEAF-tulajdonosoknak kedvez, akik 30 percig ingyen használhatják a töltőket, amennyiben autójukat nem régebben, mint két éve vásárolták, mindenki másnak viszont fizetnie kell az elektromosságért.

„Izgatottak vagyunk, hogy folytathatjuk úttörő szerepünket a villanyautó-töltőinfrastruktúra kiépítésében a második amerikai korridorunk megnyitásával. Az ország egyik legsűrűbben lakott területe mentén haladó útvonal elektromosítása tovább hangsúlyozza elkötelezettségünket a könnyen hozzáférhető elektromos jármű-technológia további fejlesztése és tömeges letelepítése iránt, valamint támogatja az USA északkeleti partvonala menti elektromos utazást” – foglalta össze Brian Maragno, a Nissan North America marketingigazgatója.

Az első hasonló projekt, amiben a Nissan és az EVgo közösen vett részt, az a DRIVETHEARC nevű folyosó volt Monterey és Lake Tahoe között, melyen 25 helyszínen összesen 55 töltő állt szolgálatba. Az új I-95 Fast Charging ARC megnyitásával az EVgo immáron több, mint 1000 gyorstöltő-állomást üzemeltet az ország 34 államában.

EZT OLVASTAD MÁR?  Elektromos autópálya köti majd össze Észak-és Dél-Európát

Elektromos autót használsz?