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
auto
2024. 04. 19. péntek

Elon Musk: Kelet-Európában terjeszkedik a Tesla

elektromos autó

Már egy ideje nyomon követjük a Tesla lengyel és cseh leányvállalatainak születését és nemrég örömmel konstatáltuk, hogy a cég térképén megjelent a budapesti szerviz (és valószínűleg márkaképviselet) is. Na persze még csak egy szürke „coming soon” jelöléssel, de akkor is.

Nos legutóbb kaptam is a cikkért hideget-meleget, hogy na már micsoda click-bait írás, mindezt egy digitális térképen található szürke kis grafikára alapozva nem lehet kijelenteni! A legújabb bizonyíték, még, ha a Magyarország és Budapest szavakat nem is tartalmazza, talán már a laposföld-hívőket is meggyőzi, mivel közvetlenül Elon Musktól származik az idézet:

A lehető leggyorsabban dolgozunk a Tesla szervizközpontok és Superchargerek kelet-európai megnyitásán.

tweetelte Musk ma reggelre egy a lengyel és cseh szervizközpontok megnyitását üdvözlő CleanTechnica cikkre válaszul. Ja igen, merthogy a cikk jelezte: megnyílt már a prágai ás varsói szerviz is és az ő információik szerint a következő állomás Budapest – és csakugyan a Tesla honlapja szerint is nyitva van már a cseh és lengyel központ.

Mivel a Tesla értékesítése már teljes egészében az online felületre került és a meglévő bemutatótermekben is csak tanácsadás és tájékoztatás folyik, így nem kizárt, hogy hivatalos „szalon” nem is lesz, maximum a szervizből lehet elvinni autót próbaútra.

Valószínűleg a leglényegesebb amúgy is az állami támogatás kérdése, hiszen ez a magyar vásárlóknak másfél millió forintot jelent. Ennek megszerzéséhez valószínűleg elég, hogy hivatalos céggel, képviselettel legyen regisztrálva hazánkban a Tesla.

Addig is, külsős lízingcégeken keresztül már most is rendelhetőek az autók hazánkban.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.