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 Január elején már beszámoltunk róla, hogy a Tesla bejegyezte cseh és lengyel leányvállalatait és kikerültek az első helyi álláshirdetések is a vállalat weboldalára. Most ismét felrepült a pletyka a prágai és varsói boltokról, illetve arról is beszélnek, hogy a Gigafactory 4 esetleg Lengyelországban épülne meg. Az apropó Elon Musk múlt vasárnapi beszélgetése a lengyel miniszterelnökkel. Gigafactory 4 Mielőtt túlzottan biztosra vennénk az üzlet létrejöttét, szögezzük le: lassan nincs olyan EUs ország, amely ne szállt volna versenybe a Tesla európai gyáráért. Ráadásul, a vezető politikusok igyekeznek abban a dicsben tetszelegni, hogy ők már nyélbe is ütötték az üzletet- így nem Mateusz Morawiecki az első aki hasonló kijelentéseket tesz. A lengyel miniszterelnök mostani kijelentése egy vasárnapi találkozó, vagy telefonbeszélgetés kapcsán merült fel (erről részleteket nem tudunk) – az ország vezetője jelenleg éppen az USA-ban tartózkodik és delegációjával igyekeznek amerikai befektetőket vonzani az országba. Ez a Gigafactory 3 látványterve – a 4. sem különbözhet nagyon. Forrás: Tesla Egy közelebbről le nem ellenőrizhető Reddites bejegyzés egyébként további részletekkel szolgál a témában. Eszerint Lengyelországban mostanában komoly figyelmet fordítanak a villanyautózásra. Az LG Chem európai gyára mellett egy lengyel villanyautó márka bevezetéséről is beszélnek, amelyet nagyjából 150 milliárd forintnyi złotyival támogatna az állam és bevezetés előtt áll egy igen bőkezű, autónként 3 millió forintnak megfelelő villanyautó vásárlást támogató program is, amely a magyarnak kétszerese. A helyi elektromos szolgáltatók töltési infrastruktúra beruházásai mellett állítólag előkészületben van egy törvény is, amely kötelezővé tenné a töltők telepítését az új építésű ingatlanok parkolóiban és szó van arról is, hogy előírnák az állami szerveknek, hogy járműveik bizonyos százaléka elektromos legyen. Természetesen a Teslát ennél sokkal jobban fogják érdekelni azok a kedvezmények, amelyekről a lengyel miniszterelnök a Fox Newsnak adott interjújában beszélt. Eszerint szó van ingatlanadó kedvezményről is és az állam támogatná a munkaerő átképzését az amerikai autógyár igényei szerint. Érdekesség, hogy az interjúban szóba kerültünk mi is. Ha azon túllépünk, hogy a Fox műsorvezetője szerint országunk szomszédos a lengyelekkel, akkor eljutunk ahhoz a részhez, ahol Morawiecki arról beszél, hogy ők lesznek Európa Szilícium Völgye és, hogy a magyarok is irigykednek rá, hogy milyen tehetséges programozóik vannak és, hogy 2 egyetemük is bekerült valami listán a top 6-ba a világon. Mondtam már, hogy az úriember politikus? Május 1 A fent említett Reddit bejegyzés arra is kitér, hogy Prágában és Varsóban is május elsején nyithat a hivatalos Tesla szalon (nem, nem ilyen, hanem tényleg hivatalos). Az állítás valószínűleg nem áll messze a valóságtól, mivel már 3-4 hónapja megvannak a helyi Tesla cégek és folyik az alkalmazottak toborzása is. Hogy a dátumot eltalálták-e azt pár hét múlva megtudjuk, de azért mi inkább másodikára tippelnénk… De sajnos egyelőre sem a Tesla karrier oldalán, sem a magyar cégjegyzékben nem láttuk jelét a budapesti bolt és szerviz előkészületeinek. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!