Volkswagen: nem kisebb a haszonkulcs a villanyautókon

A Reuters beszámolója szerint Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója, tegnap arról beszélt a befektetőknek, hogy a Volkswagen új elektromos autója, az ID.3 40%-kal alacsonyabb költséggel gyártható, mint a cég korábbi hasonló kategóriás villanyautója az e-Golf.

A gyártási költségek csökkenése alapvetően a MEB platform kifejlesztésének köszönhető, így az ID.3 esetében az akkumulátor növeli a karosszéria szerkezeti merevségét, az akkumulátor moduláris elrendezése pedig javítja a méretgazdaságosságot.

A Volkswagen MEB padlólemeze

„Az elektromos platformot tekintve a gyártási költségek összességében 40%-kal alacsonyabbak az előző elektromos Golfhoz képest” – mondta Diess. „A költségcsökkenés elsősorban a celláknak és az akkumulátor rendszernek köszönhető. Körülbelül 5-10% pedig abból származik, hogy egy teljes üzemet átállítottunk elektromos járművek gyártására. ”

Többek között ennek a jelentős költségcsökkentésnek köszönhető, hogy a Volkswagen biztos abban, hogy úgy tudnak majd belső égésű motorral hajtott autókról az elektromos autók gyártására váltani, hogy a társaság haszonkulcsa nem fog romlani.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.