Bejött a Ford húzása, vonzza az új vásárlókat a Mustang Mach-E

Két héttel a Ford Mustang Mach-E világpremierje után a potenciális vásárlók lefoglalták az összes First Edition kiadást, és bár az autógyártó nem árulta el, hogy ez hány darabot jelent, az amerikai kereskedések megnövekedett forgalma azt bizonyítja, hogy rendkívül népszerűnek ígérkezik a tisztán elektromos crossover. Az elektromos Mustangot még egy évig nem nézhetik meg közelebbről az érdeklődők a Ford márkakereskedéseiben, de már most sokan térnek be kérdezősködni az autóról, olyanok is, akik korábban sem Fordot, sem elektromos autót nem vezettek.

Egy Phoenix melletti kereskedésben például hétfő reggelig 47-en foglalták le a Mach-E-t, akiknek közel kétharmada korábban sosem járt abban az üzletben. Akadt olyan vásárló is, aki régóta Ford-rajongó, és egészen mostanáig kellett várnia egy olyan villanyautóra, amivel nyugodt szívvel parkol be az F-150-es pick-upja, valamint 2015-ös Mustang GT-je mellé. A 41 éves arizonai férfi tipikus példája annak, hogy miért lehet sikeres a villany-Ford a Tesla mellett: ugyan az elektromos meghajtás iránti érdeklődését pont egy Teslának köszönheti, nem bízik a kaliforniai autógyártó szervizszolgáltatásában, nem tartja elég jónak a technológiáját, és dögösebbnek látja a Mustang SUV dizájnját is. Nyilvánvalóan teljesen szubjektív, hogy kinek melyik autó tetszik jobban, de köztudott, hogy az Egyesült Államokban nagyon sokak szemét szúrja az a siker, amit a Tesla a nagy amerikai hagyományos autógyártók kárára elér, így ezen fogyasztók számára kiváló alternatíva a Mach-E.

EZT OLVASTAD MÁR?  200 előszériás iX3-at már legyártott a BMW

A villanyautója iránti érdeklődést a Ford közvetlenül is tapasztalja, miután az egyórás bemutatóról készült felvételt 6,5 millióan nézték meg online, és az autóhoz készített saját weboldalt is 1,6 millióan látogatták meg, amire eddig még nem volt példa egyetlen Ford debütálásánál sem. A gyártó tisztában van vele, hogy ez a kíváncsiság részben a negatív kritikákból ered – a Mustang Mach-E nevének megváltoztatását követelő petíciót már több mint 13 ezren írták alá.

Kétségtelenül sok a susogás, ami a legfontosabb dolog minden új járműnél” – magyarázta Karl Brauer autóipari elemző. „Pontosan ezt akarták a Fordnál, és úgy tűnik, be is jött a számításuk. Bevonzzák a nem fordos embereket a Ford márkakereskedésekbe, ez minden autógyártó álma.

Elektromos autót használsz?