A BMW 400 millió eurót fektet be az iNEXT gyártásához
A Tesla Model Y nagyon népszerű autó lesz. Érzi ezt a többi gyártó is, nem lehet véletlen, hogy elsőként ebben a kategóriában jelennek meg a Tesla valódi és erős versenytársai, például a Ford Mustang Mach-e, a Volkswagen ID.Crozz és a BMW iNext. A BMW sajtóközleményben jelentette be, hogy 400 millió eurót fektetnek be a bajorországi dingolfingi üzembe, elsősorban a BMW iNEXT gyártásához.
A BMW iNEXT a tervek szerint 2021-ben lép piacra. Erre az időpontra a dingolfingi gyár a jelentős beruházásnak köszönhetően képes lesz a tisztán elektromos járművek és a plug-in hibridek előállítására egyaránt, az igényeknek megfelelő arányban. „Rugalmas gyártási struktúráinknak köszönhetően gyáregységeink megfelelően felszereltek a legkülönfélébb piaci igények kielégítéséhez. Meggyőződésünk, hogy az elkövetkező néhány évben vásárlóink mobilitás iránti igényeit nem tudnánk világszerte egyféle megoldással kielégíteni, ezért a megfelelő arányban kínálunk autókat többféle meghajtási technológiával.” – magyarázta Milan Nedeljkovic, a BMW AG termelésért felelős igazgatósági tagja.

Jelenleg a dingolfingi üzem termelésének közel 10%-át konnektoros hibridek gyártása jelenti, 2021-től pedig a BMW iNEXT lesz az üzem első tisztán elektromos, akkumulátoros járműve. A beruházásnak és az átépítésnek köszönhetően a bajor üzemben nem csak az elektromobilitásra készül fel, de a magasan automatizált szabványos járműgyártásra is.
Christoph Schröder gyárigazgató elmondta: „A BMW iNEXT nem csupán egy új modell, hanem számos kulcsfontosságú autóipari megoldás úttörője is, melyek közül a legfontosabb az önvezetés. Ez a modell tapossa ki majd az utat a jövőben bevezetendő új technológiáknak.”

A gyár központjában elhelyezkedő karosszériaüzemet már felkészítették a BMW iNEXT gyártására. Jelenleg az új gyártósorok kialakítása van folyamatban a komplex karosszéria gyártásához. A gyár komoly tapasztalatokkal rendelkezik kompozit és könnyű karosszériaelemek építésében, valamint megkezdődött az acél, az alumínium és a CFRP (szénszállal erősített műanyag) innovatív alkalmazásának bevezetése.
Az új elektromos iNEXT modell gyártása a BMW 5, 7 és 8 sorozatú modelljeivel közösen történik majd a dingolfingi üzemben, annak ellenére, hogy az elektromos járművek gyártása során egyes munkafolyamatok a hagyományos járművektől eltérőek. Az elektromos járművek esetében a hajtáslánc összeszerelése egyszerűbb folyamat, mint a hagyományos autók esetében, más területeken azonban további, bonyolultabb folyamatok kialakítása szükséges, ilyen például az akkumulátor és a nagyfeszültségű kábelek beszerelése. A modern járművek magas szintű automatizáltsága miatt sokkal több érzékelőt, tisztítórendszereket és nagyteljesítményű számítógépeket egyaránt be kell építeni.
„Iparágunkban teljeskörű átalakulás zajlik. A dingolfingi üzem jelenleg is az autógyártás élvonalában helyezkedik el. Most lehetőségünk van kihasználni annak előnyeit, hogy idejében megkezdtük a változásokat, és jövőorientált, versenyképes foglalkoztatási struktúrákban gondolkozunk.” – mondta Stefan Schmid, a BMW dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnöke, aki fontos mérföldkőként tekint a BMW iNEXT modellre az elektromobilitás jövőbe vezető útján.