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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Model Y a Tesla első olyan modellje lesz, mely nem amerikai importon keresztül jut el az európai kontinensre, hanem helyben, nevezetesen a Berlin közelében épülő Gigafactory 4-ben kerül gyártásba. Ez azt jelenti, hogy a villanyautó kiszállítására a jelenlegi tervek szerint a létesítmény gyártósorainak jövő júliusi beindításáig várni kell, de bármennyire is úgy tűnik egyelőre, nem garantálja semmi, hogy a Tesla képes lesz tartani ezt a rendkívül szűkös ütemtervet. Minimum egy évig tehát még várni kellene az első európai Model Y-ra, ám mint kiderült, egy példányt július elején már beregisztráltak Svédországban.

Magyar munkásokat toboroznak a német Tesla gyár építéséhez

Rendszeres olvasóink ennyiből is sejthetik, hogy valamely autógyártó bűvészkedéséről van szó, aki pedig a skandináv országból a Volvóra tippelt, az nem tévedett. Annak idején a legelső Model X az Audinak köszönhetően érkezett meg Európába, a legelső Model 3-asokat pedig Göteborgban, valamint a németországi autópályákon és villámtöltőknél látták svéd, illetve német rendszámmal még 2018-ban. A különbség annyi, hogy míg azon járműveket a szemfüles autósoknak sikerült lefotózni, a Model Y európai jelenlétéről az Electrek egyik olvasója szerzett tudomást a Car.info svéd autóregisztrációs adatbázisból.

Munroék tovább bontják a Model Y-t – mennyit fejlődött a Tesla?

A crossoveres vonásokat viselő Tesla bizonyára reverse-engineering céljából kötött ki a Volvónál, de mivel az autó közúti használatra is engedélyt kapott, a svédek bizonyára alaposan meghajtják, mielőtt elkezdenék szétszedni és áttanulmányozni a hardvereket. Nem kizárt, hogy hamarosan megkapjuk az első fotókat is a svéd utakat járó Model Y-ról.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.