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 A Model Y a Tesla első olyan modellje lesz, mely nem amerikai importon keresztül jut el az európai kontinensre, hanem helyben, nevezetesen a Berlin közelében épülő Gigafactory 4-ben kerül gyártásba. Ez azt jelenti, hogy a villanyautó kiszállítására a jelenlegi tervek szerint a létesítmény gyártósorainak jövő júliusi beindításáig várni kell, de bármennyire is úgy tűnik egyelőre, nem garantálja semmi, hogy a Tesla képes lesz tartani ezt a rendkívül szűkös ütemtervet. Minimum egy évig tehát még várni kellene az első európai Model Y-ra, ám mint kiderült, egy példányt július elején már beregisztráltak Svédországban. Magyar munkásokat toboroznak a német Tesla gyár építéséhez Rendszeres olvasóink ennyiből is sejthetik, hogy valamely autógyártó bűvészkedéséről van szó, aki pedig a skandináv országból a Volvóra tippelt, az nem tévedett. Annak idején a legelső Model X az Audinak köszönhetően érkezett meg Európába, a legelső Model 3-asokat pedig Göteborgban, valamint a németországi autópályákon és villámtöltőknél látták svéd, illetve német rendszámmal még 2018-ban. A különbség annyi, hogy míg azon járműveket a szemfüles autósoknak sikerült lefotózni, a Model Y európai jelenlétéről az Electrek egyik olvasója szerzett tudomást a Car.info svéd autóregisztrációs adatbázisból. Munroék tovább bontják a Model Y-t – mennyit fejlődött a Tesla? A crossoveres vonásokat viselő Tesla bizonyára reverse-engineering céljából kötött ki a Volvónál, de mivel az autó közúti használatra is engedélyt kapott, a svédek bizonyára alaposan meghajtják, mielőtt elkezdenék szétszedni és áttanulmányozni a hardvereket. Nem kizárt, hogy hamarosan megkapjuk az első fotókat is a svéd utakat járó Model Y-ról. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!