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
auto
2024. 03. 19. kedd

Már egy ideje, hogy nem hallottunk a Tesla Model S/X legújabb „Plaid” nevű változatáról, de most szinte a semmiből feltűnt egy érdekes hír/pletyka. Nincs megerősítve, photoshop is lehet a kép és nagyon sokat nem is árul el, mégis érdekes.

Dupla dinnye

A villanyautók motorjainak elhelyezésére minden gyártó más-más megoldást talált. Azok, akik ugyanabba a karosszériába hagyományos belsőégésű motort is csomagolnak általában a hagyományos motorháztető alá helyezik a hajtóművet. Így ilyenkor nincs, vagy csak nagyon pici az első csomagtartó – többek között ezt a megoldást választotta a nálunk járt új PSA modellek mindegyike, így a nemrég tesztelt Opel Corsa-e is.

Villanyautó teszt: Opel Corsa-e

Mások, főleg koncepció autókban elképzelhetőnek tartják a kerekekbe szerelt akár 4 különálló hajtóművet is. A Teslánál azonban a Model S óta az autó alatt, a hátsó tengelyen van 1 motor, vagy 1-1 elöl és hátul. A cég zászlóshajójának megjelenés előtt álló legújabb verziója azonban 3 motort fog tartalmazni és eddig csak annyit tudtunk, hogy ebből 2 hátul lesz.

Most – állítólag – képet is kaptunk hozzá.

Az internetes pletykákkal illik mindig óvatosan bánni, még akkor is, ha a @JPR007 nevű Twitter fiók régóta ismert Tesla hírforrás. Ha hihetünk a fenti képnek, akkor azt látjuk, hogy az eddig megszokott egy nagyobb ovális görögdinnye formájú motor helyett sziámi ikreket kapunk a Plaid változatban.

A megoldás alapvetően logikus, hiszen így csak minimális változtatás kell a most futó Raven kiadás szerkezeti elemein az új hajtáslánc befogadására, ráadásul a 2 motor tud osztozkodni is bizonyos alkatrészeken. Ilyen például az ikrek hátulján végigfutó egység, amelyről egyelőre csak az látszik, hogy magában foglal 1-1- hűtőbordát is, valamint valószínűsíthető, hogy motorok elektronikájának ad otthont.

Ha a kép valós, akkor az is érdekes részlet, hogy minőségre mintha gyári anyag lenne – valószínűsíthetően egy belsős dokumentumból, mondjuk a szervizek tréning anyagából kölcsönözve.

Kezd összeállni

A legújabb Plaid változat első tesztpéldányait még tavaly tesztelte a Tesla a híres német Nürburgringen – erről akkoriban folyamatosan beszámoltunk. Bár az új hátsó ikermotorok kétség kívül fontos részei az autó várható teljesítménynövekedésének, valószínűsíthetőleg nem csak ebből áll majd a fejlesztés.

Dögös prototípusokkal tért vissza a Tesla a Nürburgringre

Elon Musk eredetileg idén nyárra ígérte az új modell debütálását és hogy, hogy nem, erre az időszakra volt kitűzve a Battery Day is, a nap amikor lehull a lepel a Tesla következő generációs aksijáról. Ennek új dátuma szeptember 22 lett.

Végre megvan a Tesla akku-nap dátuma

Azt se felejtsük el, hogy ezt a napot eredetileg Battery and Powertrain Day-ként emlegették ami akkumulátor és hajtáslánc napot jelent, csak aztán a média, no meg Musk a Twitteren, elkezdték rövidített néven emlegetni az eseményt. A Model S/X teljesítményének csak egy eleme a motorok ereje és száma, legalább ilyen fontos az akkumulátortechnológia is. Egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora teljesítményt tud az aksipakk leadni és erre milyen hosszan és milyen gyakorisággal képes. Ezért abszolút logikus, hogy mondjuk pont ezek a nagy teljesítményű alacsonyabb darabszámú autók kapják majd meg a Tesla vadi új aksiját a gyártás kezdetén. Arról már nem is beszélve, hogy erre a két típusra már ráfér egy alaposabb frissítés.

Szeptembertől gyárthatják a Tesla új szuperaksiját

Apropó alapos frissítés. Nem szeretnénk ismét lyukra futni, hiszen tavaly minden az S/X külső és belső dizájnját érintő változásról szóló pletyka falsnak bizonyult. Ha valósak is voltak az internetet körbejáró tervek és rajzok, azok végül nem kerültek gyártásba. Most azonban ismét felmerül, hogy csak a lemezek alatt újul-e meg majd a két autó, vagy esetleg új belsőt/külsőt is kapnak-e?

Küszöbön a Model S/X frissítése?

Van egy olyan érzésünk, hogy Elon Musk most szeptemberben nem csak színes diákat, hanem működő gyártósorokat és kész, autóba szerelt termékeket is szeretne majd megmutatni. Nagyjából 2 hónap múlva kiderül, hogy ez utóbbi egy frissített S és X lesz-e.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.