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 A tisztán elektromos iX3-as egy rendkívül fontos mérföldkő a BMW elektromobilitási stratégiájában, hiszen ez az a modell, amely bevezeti a sokat emlegetett saját fejlesztésű ötödik generációs eDrive meghajtás-rendszert, amit a későbbi villanyautók, például a 2021-ben érkező i4 és az iNEXT is használni fognak. Ráadásul hét év telt, mióta a BMW gyártani kezdte legelső kibocsátásmentes autóját, az i3-at, mely a plug-in hibrid i8 kivonulásával június óta egyedül viseli az i-előtagot a kínálatban. Ennek ellenére borzasztóan sokat kellett várni arra, hogy az iX3 terepjárót végre hivatalosan is gyártási formában láthassuk: a koncepció 2018 áprilisában mutatkozott be, és azt sem mondhatjuk, hogy ez a majdnem 27 hónap csak úgy észrevétlenül elrepült, hiszen a fentebb említett technológiai újdonság miatt a BMW szinte minden sajtóanyagban emlékeztetett minket az autó érkezésére, sőt, már az előszéria gyártása is megkezdődött. 200 előszériás iX3-at már legyártott a BMW A nemrég kiszivárgott képek az iX3 gyártási változatáról nem hazudtak, a BMW valóban egy egészen hagyományos formatervezést választott az elektromos terepjáró számára – a koncepció furcsaságait hátra hagyta, így például az egybefüggő veséket is szétválasztotta. Ami kifejezetten a villanyhajtásra utal, az a két pár 19 colos aero felni, amely az energiafogyasztást hivatott csökkenteni. Az X3 a legelső BMW a „Power of Choice” szlogen jegyében, mely dízeles, benzines, plug-in hibrid, és tisztán elektromos hajtáslánccal is választható. Ez utóbbi már az eDrive legújabb nemzedékét képviseli, melyben nincs szükség többé ritkaföldfémek használatára, és mely mind teljesítményben, mind hatótávban, tömegben, helyigényben, és rugalmasságban jelentős fejlesztéseket hozott a korábbi elektromos technológiához képest. A lítium-ion akkumulátor bruttó kapacitása 80 kWh (nettó 74 kWh), amivel a WLTP szerint 460 kilométeres hatótávot tud az iX3. A hátsó kerekeket hajtó villanymotor csúcsteljesítménye 210 kW 400 Nm nyomatékkal, így leggyorsabban 6,8 másodperc alatt lehet felgyorsulni 100 km/h-ra álló helyzetből. A végsebesség 180 km/h. A WLTP kombinált ciklusa szerint a 2185 kilót nyomó autó nagyjából 18,5-19,5 kWh-t eszik meg 100 kilométeren. A sportterepjáró villámtöltési képessége 150 kW-os teljesítményen tetőzik, ami azt jelenti, hogy bizonyos töltöttség mellett akár 100 kilométernyi hatótáv is betölthető 10 perc alatt, míg egy 0-ról 80%-ra való töltés körülbelül 34 percet vesz igénybe egy legalább 150 kW teljesítményű töltőoszlopon. A BMW töltőkártyájával Európában több mint 150 000 nyilvános töltőponthoz lehet hozzáférni, és az iX3 vásárlói az IONITY villámtöltő-hálózatát is kedvezményes áron vehetik igénybe. Az alapfelszereltséghez tartozik többek között a metál fényezés, LED fényszórók, panorámás üvegtető, háromzónás klíma, opcionálisan pedig nagyobb felnik, sportülések, intelligensebb vezetéstámogató-rendszerek, valamint Head-Up Display is rendelhető. Az autó fedélzeti számítógépének szoftverfrissítéséhez már nem kell ellátogatni a szervizbe, merthogy a villanyautó over-the-air frissíthetőséggel érkezik. Az Android Auto és Apple CarPlay támogatást is élvező rendszerhez egy 10 colos központi érintőkijelzőn lehet hozzáférni, míg a fontosabb menetinformációk a kormány mögötti 12 colos képernyőről olvashatók le. A gyártás Kínában történik, ahol a pici bevezetés még az idén megtörténik, de azt egyelőre nem tudni, hogy Európában mikor lesz lehetőség a rendelésre. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!