Csúszik a második elektromos Jaguar

A költségek visszafogása érdekében elhalasztja a tisztán elektromos XJ gyártását a Jaguar – a luxusszedán az eredeti tervek szerint még ebben az évben bemutatkozott volna, a termelése pedig 2021 elején vette volna kezdetét a Castle Bromwich létesítményben, de ez a mostani döntéssel a jövő év októberére tolódik. A villanyautó megjelenésének elhalasztása nem meglepő, és nem is példa nélküli a jelenlegi helyzetben, hiszen a gyárleállásokkal, átszerveződésekkel, és a járművek iránti kereslet bezuhanásával a koronavírus a legtöbb autógyártót nehéz pénzügyi helyzetbe hozta: egyes start-upokat a földre kényszerített, míg a nagyok rendszerint a költségesebb elektromobilitási programjaik felfüggesztésével próbálják átvészelni a válságos időszakot.

Autóipari elemzők szerint a Jaguar Land Rover különösen vészes tempóban égeti a pénzt, akár 1 milliárd fontot is veszíthet minden hónapban. Ráadásul a JLR problémái már jóval a világjárvány előtt kezdődtek, 2019-ben a Jaguar márkán belül a teljesen elektromos I-PACE volt az egyetlen modell, melynek értékesítése képes volt tartani a növekvő tendenciát. Várhatóan ősszel ráadásul a vezérigazgatói pozíciót is új ember veszi át, ami még tovább módosíthat a gyártó stratégiáján.

EZT OLVASTAD MÁR?  Egy év alatt megduplázódott az elektromos autók globális részesedése
Jaguar XJ

Az XJ hagyományos meghajtású változatának gyártása egyébként már tavaly júliusban leállt, és az angliai létesítmény gyártósora az átalakításra vár a teljesen elektromos utód számára. A koronavírus miatt viszont továbbra is zárva van a gyár, és csak augusztusban indulhat újra az XE és XF modellek termelése, jelentősen lecsökkentett kapacitással. A tisztán elektromos XJ-ről, mely a Jaguar második villanyautója lesz – egyelőre nagyon kevés részlet ismert, de az Electrive információi szerint egy 90,2 kWh-s akkucsomag biztosít majd benne 470 kilométer körüli hatótávot.

Elektromos autót használsz?