Elindult a legdögösebb villany-BMW sorozatgyártása

A múlt hét végén megkezdődött a BMW i4 sorozatgyártása a vállalat müncheni létesítményében, ahol immár hagyományos, plug-in hibrid, és tisztán elektromos hajtáslánccal is készülnek autók. Az i4 sportszedán a BMW 3-as sorozat Sedan és Touring, a BMW M3, valamint a BMW 4-es sorozat Gran Coupe gyártósorán épül: a német prémium autómárka elmondása szerint hatalmas kihívás volt egy közel 100 éves gyárat átalakítani és kibővíteni úgy, hogy ne kelljen leállítani a termelést, ám a csapat és a partnerek kiváló munkát végeztek – nyilatkozott Peter Weber, a müncheni gyár igazgatója.

A karosszériaüzem kiváló példája az intelligens és hatékony integrációnak – folytatta Weber –, hiszen az i4 gyártásával járó feladatok közel 90%-a elvégezhető a meglévő rendszerekkel. Mindössze a padló és a jármű hátsó részének felszerelésére kellettek új berendezések. A nagy feszültségű akkumulátor beépítéséhez szintén egy vadonatúj, teljesen automatizált szerelőgépet alkalmaz a BMW. A létesítmény átalakulása egy 200 millió eurós beruházás eredménye, és egy fontos lépés a vállalat elektromos offenzívájában: 2023-ra az itt készülő járművek több mint fele elektromosított hajtással gurul le a futószalagról, és többségük zéró kibocsátású modell lesz.

A BMW a fenntarthatóságra is kitért, elárulta, hogy a következő öt évben a müncheni gyár körüli szállítási logisztikához köthető szén-dioxid-kibocsátás fokozatosan nullára csökken, a vasúti szállításnak és a teljesen elektromos tehergépjárműveknek köszönhetően. Az i4 termeléséhez a BMW a közeli vízerőművekben termelt tiszta áramot is felhasznál.

Az i4 a BMW elektromosautó-kínálatának legsportosabb tagja, jelenleg kétféle konfigurációban kapható: az i4 eDrive40 indulóára idehaza 19.690.000 forint, aminek kifizetését 250 kW-os rendszerteljesítménnyel, hátsókerék-meghajtással, 5,7 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulással, valamint 585 km-es WLTP kombinált ciklusú hatótávolsággal hálálja meg tulajdonosának. A másik elérhető típus az i4 M50, ez a legelső M-es BMW tisztán elektromos hajtással. Ebben már mind a négy kerék részt vesz a meghajtásban 400 kW összteljesítménnyel, 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 513 kilométert megy el egy töltéssel. Legolcsóbban 23.969.999 forintért vihetik haza a magyar vásárlók.

Az i4 gyártásáról a BMW honlapján lehet videókat nézni.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.