Idén április óta foglalkozik a sajtó, így mi is, egy a texasi Houston városában történt tragikus kimenetelű balesettel, ami két ember halálát okozta. Azt már májusban megírtuk, hogy a helyszínen végzett szakértői vizsgálat és a baleset szimulálása során kiderült, az ok nem lehetett a gyártó Autopilot rendszere, mivel azt az adott útvonalon, egy felfestések nélküli mellékúton, nem lehet aktiválni.
Most viszont már konkrét bizonyíték is van .
Ittas sofőr, tövig nyomott pedál
A toxikológiai vizsgálat adatai már korábban kimutatták, hogy a sofőr véralkohol szintje 1,51 g/l volt, ami nagyjából 1,88 ezreléknek, azaz közepes alkoholos állapotnak felel meg. A Webbeteg szerint itt már részegségről beszélünk. Azt már egy korábbi biztonsági kamerás felvétel is kiderítette azonban, hogy az eredeti tanúvallomásokkal ellentétben a két férfi az autó két első ülésére ült be. Az áprilisi tragédia másnapján komoly felhördülést váltott ki, hogy a nyilatkozó seriff szerint az utasokat a hátsó üléseken találták – ekkor indultak a találgatások az Autopilottal kapcsolatban.
Bár az autó adatrögzítői a tűz miatt komolyan megsérültek, az elmúlt hónapok során az NTSB, a repülőgép balesetek kivizsgálásával is foglalkozó amerikai hivatal szakemberei amennyire lehetett helyreállították a memória chipeket és értékes adatokat nyertek ki.
Eszerint a baleset pillanatában a súlyérzékelők szerint a két férfi az első üléseken ült és az övek is be voltak csatolva. A becsapódást megelőzőt 5 másodpercben a gázpedál szinte tövig, 98,8%-osan volt benyomva, az autó pedig 108 km/h sebességre gyorsult.
Ahogy azt a két férfi feleségei megosztották, vacsora és iszogatás közben az autóról és annak képességeiről volt szó, majd mikor végeztek, az 59 éves házigazda elvitte 69 éves barátját egy körre. A fentiek alapján egyre valószínűbb a feltételezés, hogy a baleset oka, egy részegen bemutatott padlógázas gyorsulás volt, ami egy fában, halállal végződött.
A hatóságok végleges jelentése a közeljövőben várható.