Kamerát kell cserélni egyes Teslákban

2016 októberében nagy változás történt a Tesla életében, ekkor mutatták be ugyanis a HW2-t, azaz az Autopilothoz és a majdani FSD (Full Self Driving, azaz teljes önvezetés) funkcióhoz szükséges hardver második fő verzióját. Azóta minden autó teljesen elő van készítve az önvezetésre, már „csak” a szoftver kell hozzá, így annak is ott lapulnak a kocsijában az eszközök aki csak az alap biztonsági csomagot, vagy az egyszerű sebességtartót használja. Voltak akik már akkor amiatt aggódtak, mi lesz, ha később kiderül, még fejlettebb eszközök kellenek az FSD funkcióhoz, azonban a vállalat garantálta, hogy aki előre kifizeti ennek az árát, annak ingyen cserélik a hardvert, ha szükség lenne erre.

A rendszer lelkét adó számítógép már átesett egy ilyen cserén, most pedig úgy néz ki egyes autókban a kamerákat is elérte a végzet.

Nem kerül semmibe

A HW3 névre keresztelt számítógép már a Tesla saját fejlesztése volt, és azt is tudjuk, jövőre valószínűleg a Cybertruckkal debütál az ezt hajtó chip újabb változata is. Eközben a radar szép lassan kikerül a Teslákból, mert a cég most úgy látja, anélkül jobban működik majd a szoftver, de úgy nézett eddig ki, hogy ennyi, újabb hardver változtatásokra nem lesz szükség.

Most Elon Musk egy friss Tweetje nyomán azonban kiderült, hogy egyes autókban ki kell majd cserélni a kamerákat is – hogy mind a 8-at , vagy csak az előre néző szettet azt még nem tudni. Az érintettek köréről Musk azt mondta, hogy 2016-2017 között gyártott járművekről van szó, de mi arra tippelnék, hogy ez a 2016 októbere és 2017 augusztusa között gyártott mindegy 70-80 ezer HW2-es Model S-t és X-et jelentheti, mivel ezután már a HW 2.5 került az autókba. A csere természetesen csak ott szükséges, ahol megvásárolták az FSD csomagot, ez pedig minden Tesla statisztikák tudora, @TroyTeslike adatgyűjtése szerint akkoriban a kocsik 12%-át, azaz 8-10 ezer autót jelenthet. A Teslák szoftverében jártas, @greentheonly Twitter név alatt publikáló informatikus azt is tudni véli, hogy egy ún. RCC szűrő a ludas, ami a kora, HW 2.0 kamerákról hiányzott.

Hogy itt mire gondolhatott, azt nem fejti ki, de legvalószínűbb, hogy az RCC alatt az RCC C és RCC B szűrőkre gondolhatnak, amelyek közül az első kifejezetten az autóiparban használatos. Segítségével a normál színes kép helyett egy jobb minőségű monokróm videóval lehet dolgozni, ahol azonban a piros színt hozzá lehet adni – így sokkal egyértelműbben látszik mondjuk egy közlekedési lámpa tilos jelzése. A kérdés persze az, hogy mennyire komplikált a kamerák cseréje, mennyi időbe és pénzbe kerül ez a szerviznek. Nos Musk úgy néz ki egyetért a The Kilowatts nevű villanyautós tartalmakat gyártó csapattal, akik videón demonstrálták, hogy direkt úgy tervezték a rendszert, hogy egyszerű legyen a csere.

Akárhogy is, a tulajdonosoknak ez maximum az idejükbe fog kerülni, mert Musk megerősítette, hogy a csere természetesen ingyenes. És, hogy mennyibe kerülhet ez a Teslának? A vállalat szerviz díjait, valamint a kameráik önköltségi számait (részben) ismerve nagyságrendileg 3 millió dollárra tippelnénk.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.