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 Erdélyből, Sepsiszentgyörgyről indult, majd Székelyudvarhelyre is eljutott a szállj fel a lábbuszra kezdeményezés, amely nem csak jelentősen csökkenti a levegőszennyezést, de remek közösségi programnak is bizonyult, népszerűsége rohamosan növekszik. A járművezetők többsége tapasztalja, hogy az iskola szeptemberi megkezdésekor jelentősen nő a forgalom a belvárosokban, mert a szülők jelentős része kocsival viszi gyermekeit iskolába, az iskolák környékén nehézkes a parkolás, a hideg motorral parkolóhelyet kereső autók miatt nagy mértékben növekszik a levegőben a szennyező anyagok koncentrációja. Kutatások bizonyítják, hogy az elektromos autók szennyezése lényegesen kisebb a hagyományos erőforrással meghajtott autókénál, vitathatatlan azonban, hogy a leginkább környezetbarát energia az, amit el sem fogyasztunk, így meg sem kell termelni. Másik probléma, hogy amíg néhány százalék a forgalomban a tiszta üzemű autók aránya, addig a villanyautók is növelik a szennyezést, hiszen ezek közlekedése is növeli a forgalmi dugókat, amelyben az autók túlnyomó többsége füstöl. Székelyudvarhelyen október 4-én indult az első lábbusz járat, önkénteseknek köszönhetően. A gyermekeket a város öt pontján várják, ahonnan az önkéntesek a központi iskolába kísérik őket. Az első napokban 30-40 gyermek vett részt a programban, az őszi szünet előtti napokban azonban már a százat közelítette a lábbusszal utazók száma. A gyalogos iskolába járás több szempontból is előnyös. Akik sétálnak az iskolába, azok szülei nem növelik a forgalmi káoszt és a környezetszennyezést az iskolák környékén. A gyerekeknek egészségügyi szempontból is jót tesz a reggeli séta, de a közösségkovácsoló ereje is jelentős a programnak. A gyerekek bérletet is kapnak a környezetbarát „járműre” egy pontgyűjtő füzetecske formájában, amelybe minden utazásnál tappancsokat gyűjthetnek, az összegyűjtött pontokért pedig olyan ajándékokat kapnak, mint például ingyenes belépő a város jégpályájára. Fotók és videó: Székelyudvarhely Polgármesteri Hivatal Facebook oldala Döbbenetes nitrogén-dioxid értékeket mértek budapesti iskolák környékén Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!