Mostantól minden BMW indexelni fog előzéskor
Van az a pont, amikor egy ártalmatlannak tűnő viccelődés, a márkához kapcsolódó közhely annyira elterjed, hogy már komoly károkat tud okozni az autógyártó imázsának.
Úgy tűnik a BMW-nél most érkeztek el a töréspontra.
Megelégelték
Vannak olyan autókhoz, illetve autóvezetőkhöz kapcsolódó sztereotípiák, amelyek országhatárokon is átnyúlnak és gyakorlatilag a popkultúra részévé váltak.
Itthon a népi folklór a szocializmusban a kalapban vezető skodásoktól óvott, ami a rendszerváltás után a kalapos suzukisra változott. Hogy ennek volt-e alapja, azt nem tudjuk, de lehetett abban valami, hogy aki kalapban ül egy autóban, az fura szerzet.
A bajor presztízsmárkához is kötődnek hasonló népi bölcsességek, és úgy néz ki, a BMW megunta, hogy miközben euró milliókat költ drága imázskampányokra, a figyelmetlen sofőrök miatt sokan negatív képzeteket társítanak a kék-fehér logóhoz.
A BMW-s soha nem indexel – tartja a hiedelem, ami azt a látszatot kelti, mintha a márka autónak használói túlzottan agresszíven vezetnének, úgy éreznék nekik nem kell senkire figyelniük, vigyázzon a másik. Pedig erről szó sincs, valószínűleg pont annyiszor indexelnek, mint mások, csak az emberek irigyek és gonoszak.
A gyártó azonban most úgy döntött, hogy véget vet a rosszízű tréfálkozásnak, és havidíjas előfizetései közé felveszi az Autoblinker szolgáltatást.
A havi 42 euróért elérhető extra sávváltáskor automatikusan aktiválja az indexet.
Ez nyilván nem teljesen ideális, hiszen ezt kicsit előbb, a kormánymozdulatot megelőzően kellene megtenni, de jobb, mint a semmi, és remélhetőleg a cég fejlesztői egy későbbi OTD (Over the Dealership) frissítés keretében okosítják majd még a szoftvert. Az Autoblinker+ az igazán udvarias sofőröket segíti, ugyanis további havi 69 euróért cserébe az előzés, vagy dugóban történő sávváltás befejezése után három villanás erejéig aktiválja a vészvillogót is, megköszönve, hogy beengedték az autót.
A két újdonság azonban csak a kezdet, az autók szoftvereit visszafejtő Greed the Only nevű Twitter felhasználó azt mondja, már látja egy új, még fejlesztés alatt álló extra nyomait a most kiadott frissítések egyikében. Ezek szerint hamarosan érkezhet a Move! nevű szolgáltatás, amely egyelőre csak autópályán és csak 150 km/h felett működik majd.
A megoldás lényege, hogy ha a BMW öt méternél közelebb ér az előtte haladóhoz, akkor az autó automatikusan egy méterre csökkenti a követési távolságot, majd elkezdi villogtatni a fényszórókat.
A már megvásárolható újdonságok kapcsán egyébként van egy jó hírünk is, ugyanis a gyártó online boltjában ezen a linken, kizárólag a mai napon, mindenkinek elérhető egy 12 hónapos ingyenes csomag is.