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
auto
2024. 09. 09. hétfő

Nemrég számoltunk be arról, hogy a BMW 5-ös sorozata a hagyományos és plug-in hibrid hajtásrendszerek mellett teljesen elektromos változatban is piacra kerül, ráadásul nem csupán szedánként, hanem kombi kialakításban, valamint sportosabb M-es konfigurációban is megjelenik. Az i5 hivatalos premierjére még nem került sor, az extrém téli tesztjén azonban már átesett, és erről most fotókat is posztolt a bajor autógyártó.

A vállalat sajtóanyagában azt írja, hogy a kezdeti tesztköröktől a végső finomhangolásig összesen közel egy évig tartott az i5 tesztelése a havas és jeges környezetben, amely során elsősorban azt vizsgálták a fejlesztők, hogyan hat az alacsony hőmérséklet a hajtásláncra, valamint hogyan viselkedik az autó a csúszós felületeken. Mindezt az autógyártók körében népszerű helyszínen, a svédországi Arjeplogban található téli tesztközpontban mutatta be az új villany-BMW.

Az első kihívásra tavaly februárban került sor, amikor egy különleges matricával és műanyag kiegészítőelemekkel álcázott prototípus körülbelül 3000 kilométert szelt át Münchenből az észak-svédországi úti céljáig. Ezt követően a sarkkörön túli havas utak és befagyott tavak meghódítása következett, ahol a legextrémebb körülmények között tanulmányozták többek között a futómű komponenseinek viselkedését, a vezetési dinamikát, valamint a stabilitást. Ezzel párhuzamosan a villanyautó prototípusait más tesztközpontokban és BMW-létesítményekben is próbára tették, így például az alpesi hó is megfelelő helyszínnek bizonyult téli tesztek elvégzésére.

Azt egyelőre nem árulta el a német márka, hogy pontosan mikor hullik le a lepel az i5-ről, de néhány hónapon belül biztosan sor kerül a premierre, és még idén piacra kerül a modell. A BMW 5-ös sorozata 1973-ben jelent meg, a mostani hetedik generáció 2017 óta van piacon.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.