A Mercinél is érkezik az utólag megvásárolható extra
Azt nem tudjuk pontosan ki kezdte el, de a Tesla és a BMW is élt már azzal a fogással, hogy a gyártás egyszerűsítése végett alapból beépít bizonyos hardvereket minden modellbe, amelyeket azután a vásárló utólag díj ellenében aktiválhat.
Most a Mercedes-Benz is hasonlót tervez.
Ujjlenyomattal
A Mercedes-Benz a Visával közösen arra készül, hogy egy beépített ujjlenyomatolvasó segítségével lehetővé tegye ügyfeleinek, hogy az autóban ülve, mobiltelefon használata nélkül közvetlenül a képernyőről vásároljanak meg szoftveres szolgáltatásokat, vagy utólag aktiváljanak hardver elemeket. A vállalat szerint ők az első autógyártó, akik a kártyavállalat új rendszerét beépítik.
Az első így felszerelt típusok az EQE és EQS elektromos, valamint S, C és GLC osztályú hagyományos autók lesznek, amelyeket már ettől a hónaptól így gyártanak. Azt nem tudjuk, hogy maga a Mercedes pay+ feláras opció, vagy alapfelszereltség lesz-e, de azt igen, hogy egyelőre csak Németországban működik, de később más európai piacokon is bevezetésre kerül majd.

A Juniper Research tanulmányára hivatkozva az autógyártó arra készül, hogy 2026-ra a világon így lebonyolított tranzakciók száma eléri a 4,7 milliárdot – feltételezzük, hogy ez nem csak a márkára, hanem a teljes autópiacra vonatkozó becslés. Bár ez a szám elsőre elég magasnak tűnik, a kutatók úgy gondolják, hogy nagyon elterjedt lesz például az üzemanyag vásárlása ezzel a megoldással, ami nyilván egy rendszeres, visszatérő tranzakciót feltételez.
Szoftver és hardver
A német márka úgy tervezi, hogy mind szoftveres szolgáltatások, mind olyan alkatrészek aktiválhatóak lesznek majd az autóban, amelyeket a vásárló eredetileg mondjuk nem rendelt meg, de a gyártó mégis beépítette. Ez különösen a használtautó piacon lehet majd népszerű extra, amikor az új tulajdonos kedvére aktiválhat olyan dolgokat is, amelyek az eredeti vásárlót nem érdekelték.
A szoftveres példák között említik például a Remote Parking Assist funkciót, amelynek segítségével mobiltelefonról vezérelve, a kocsit elhagyva parkolhatunk le az autóval, de ilyen fizetős szolgáltatás lehet majd az autó utasterének előfűtése/előhűtése indulás előtt. A hardveres megoldások között a fényszóró asszisztensről beszél a sajtóközlemény, de egyes autókban a hátsókerék kormányzás is ilyen utólag megvásárolható extra lehet.