Azt nem tudjuk pontosan ki kezdte el, de a Tesla és a BMW is élt már azzal a fogással, hogy a gyártás egyszerűsítése végett alapból beépít bizonyos hardvereket minden modellbe, amelyeket azután a vásárló utólag díj ellenében aktiválhat. Most a Mercedes-Benz is hasonlót tervez. Ujjlenyomattal A Mercedes-Benz a Visával közösen arra készül, hogy egy beépített ujjlenyomatolvasó segítségével lehetővé tegye ügyfeleinek, hogy az autóban ülve, mobiltelefon használata nélkül közvetlenül a képernyőről vásároljanak meg szoftveres szolgáltatásokat, vagy utólag aktiváljanak hardver elemeket. A vállalat szerint ők az első autógyártó, akik a kártyavállalat új rendszerét beépítik.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 Az első így felszerelt típusok az EQE és EQS elektromos, valamint S, C és GLC osztályú hagyományos autók lesznek, amelyeket már ettől a hónaptól így gyártanak. Azt nem tudjuk, hogy maga a Mercedes pay+ feláras opció, vagy alapfelszereltség lesz-e, de azt igen, hogy egyelőre csak Németországban működik, de később más európai piacokon is bevezetésre kerül majd. Mercedes pay+ A Juniper Research tanulmányára hivatkozva az autógyártó arra készül, hogy 2026-ra a világon így lebonyolított tranzakciók száma eléri a 4,7 milliárdot – feltételezzük, hogy ez nem csak a márkára, hanem a teljes autópiacra vonatkozó becslés. Bár ez a szám elsőre elég magasnak tűnik, a kutatók úgy gondolják, hogy nagyon elterjedt lesz például az üzemanyag vásárlása ezzel a megoldással, ami nyilván egy rendszeres, visszatérő tranzakciót feltételez. Szoftver és hardver A német márka úgy tervezi, hogy mind szoftveres szolgáltatások, mind olyan alkatrészek aktiválhatóak lesznek majd az autóban, amelyeket a vásárló eredetileg mondjuk nem rendelt meg, de a gyártó mégis beépítette. Ez különösen a használtautó piacon lehet majd népszerű extra, amikor az új tulajdonos kedvére aktiválhat olyan dolgokat is, amelyek az eredeti vásárlót nem érdekelték. A szoftveres példák között említik például a Remote Parking Assist funkciót, amelynek segítségével mobiltelefonról vezérelve, a kocsit elhagyva parkolhatunk le az autóval, de ilyen fizetős szolgáltatás lehet majd az autó utasterének előfűtése/előhűtése indulás előtt. A hardveres megoldások között a fényszóró asszisztensről beszél a sajtóközlemény, de egyes autókban a hátsókerék kormányzás is ilyen utólag megvásárolható extra lehet. Havidíjas ülésfűtést kapnak a BMW-k Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!