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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Mercinél is érkezik az utólag megvásárolható extra

egyéb

Azt nem tudjuk pontosan ki kezdte el, de a Tesla és a BMW is élt már azzal a fogással, hogy a gyártás egyszerűsítése végett alapból beépít bizonyos hardvereket minden modellbe, amelyeket azután a vásárló utólag díj ellenében aktiválhat.

Most a Mercedes-Benz is hasonlót tervez.

Ujjlenyomattal

A Mercedes-Benz a Visával közösen arra készül, hogy egy beépített ujjlenyomatolvasó segítségével lehetővé tegye ügyfeleinek, hogy az autóban ülve, mobiltelefon használata nélkül közvetlenül a képernyőről vásároljanak meg szoftveres szolgáltatásokat, vagy utólag aktiváljanak hardver elemeket. A vállalat szerint ők az első autógyártó, akik a kártyavállalat új rendszerét beépítik.

Az első így felszerelt típusok az EQE és EQS elektromos, valamint S, C és GLC osztályú hagyományos autók lesznek, amelyeket már ettől a hónaptól így gyártanak. Azt nem tudjuk, hogy maga a Mercedes pay+ feláras opció, vagy alapfelszereltség lesz-e, de azt igen, hogy egyelőre csak Németországban működik, de később más európai piacokon is bevezetésre kerül majd.

Mercedes pay+

A Juniper Research tanulmányára hivatkozva az autógyártó arra készül, hogy 2026-ra a világon így lebonyolított tranzakciók száma eléri a 4,7 milliárdot – feltételezzük, hogy ez nem csak a márkára, hanem a teljes autópiacra vonatkozó becslés. Bár ez a szám elsőre elég magasnak tűnik, a kutatók úgy gondolják, hogy nagyon elterjedt lesz például az üzemanyag vásárlása ezzel a megoldással, ami nyilván egy rendszeres, visszatérő tranzakciót feltételez.

Szoftver és hardver

A német márka úgy tervezi, hogy mind szoftveres szolgáltatások, mind olyan alkatrészek aktiválhatóak lesznek majd az autóban, amelyeket a vásárló eredetileg mondjuk nem rendelt meg, de a gyártó mégis beépítette. Ez különösen a használtautó piacon lehet majd népszerű extra, amikor az új tulajdonos kedvére aktiválhat olyan dolgokat is, amelyek az eredeti vásárlót nem érdekelték.

A szoftveres példák között említik például a Remote Parking Assist funkciót, amelynek segítségével mobiltelefonról vezérelve, a kocsit elhagyva parkolhatunk le az autóval, de ilyen fizetős szolgáltatás lehet majd az autó utasterének előfűtése/előhűtése indulás előtt. A hardveres megoldások között a fényszóró asszisztensről beszél a sajtóközlemény, de egyes autókban a hátsókerék kormányzás is ilyen utólag megvásárolható extra lehet.

Havidíjas ülésfűtést kapnak a BMW-k

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.