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 Pár napja úgy zártuk az utolsó hasonló hírt, hogy nem lepődnénk meg, ha hamarosan az utolsó pár, eddig a váltást csak vizsgáló, fontolgató autógyártó is csapatot váltana. Úgyhogy most tessék nem meglepődni. Jó időzítés A Toyota Motor North America sajtóközleményben jelentette be, hogy megegyezett a Teslával, és az észak-amerikai piacra szánt autóit 2025-től a CCS1 szabványú helyett NACS csatlakozóval szereli. A megállapodás részeként ekkortól a Toyota és Lexus márkájú autók hozzáférést kapnak a Tesla Supercharger hálózat feléhez, nagyjából 12.000 töltőoszlophoz is. A közlemény kiemeli, hogy az NACS-sel szerelt modellek között lesz az a nagyméretű, három üléssoros új elektromos SUV is, amelyet Kentucky-ban gyártanak majd. A vállalat a meglévő, még CCS csatlakozóval szerelt típusai vásárlóiról sem feledkezik meg, nekik adaptert kínál majd 2025-től – bár arról nem szól a fáma, hogy ez ingyenes lesz-e. A konszern időzítése nem véletlen, hiszen jelenleg csak a Toyota BZ4X, illetve az ennek az alapjaira épülő Lexus RZ szerepel a teljesen elektromos kínálatban, amelyeket egyelőre csak alacsony darabszámban értékesítenek. Így a tervezett, 2025-26-ban érkező elektromos offenzívát már az új töltőcsatlakozóval kezdik meg. A Subaru ugyan hivatalosan nem tartozik a Toyotához, de a világ legnagyobb autógyártója a cég fő részvényese, és az elektromos modelleken jelenleg osztoznak – a Subaru Solterra a Toyota BZ4X ikertestvére. Így nem lepődnénk meg, ha hamarosan a Subaru is hasonló bejelentést tenne. A jelentős méretű autógyártók közül már csak a Stellantis és a Volkswagen maradt a CCS csatlakozón Amerikában. A BMW is csapatot vált Amerikában Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!