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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Valódi utódot kaphat a BMW i3

elektromos autó

Az Automobilwoche Frank Weberrel, a BMW fejlesztésekért felelős igazgatójával készített nemrég egy interjút, amelyben a szakember azt is elmondta, hogy nem marad az i4 alatt üresen a cég elektromos modellpalettája.

Ám az eredeti i3 utódja teljesen más lesz, mint a híres előd.

Nincs ismétlés

Weber elárulta, hogy a Neue Klasse 2025-ös bevezetése után szeretnének a kompakt szegmensben egy új, belépő szintű elektromos opciót is kínálni, de nem fogják a régi i3 receptjét követni.

BMW i3 2013-2022. 250 ezer darab készült belőle.

Bár ma már szinte kultikus autóként tekintünk az i3-ra, ez nem volt mindig így.

Sokan kedvelték, de mások szemében nem volt igazi BMW. Kicsit olyan volt, mint egy magányos, kívülálló diák az osztályban – emlékeztetett a szakember, aki azt is hozzátette, hogy ezért ezt így ebben a formában nem fogják megismételni.

Weber szerint azonban tagadhatatlan, hogy van igény egy megfizethető, kompakt villanyautóra a BMW kínálatában, a Neue Klassét pedig eleve úgy tervezték, hogy le tudja fedni a cég teljes portfólióját. Így, Weber szavai alapján nem nehéz azt a következtetést levonnunk, hogy a jövő i3-asa is ezekre az alapokra épül majd.

A BMW i3 életnagyságú robbantott nézete.

A fejlesztésekért felelős vezető egyébként azt is elárulta, hogy a debreceni gyártású új generáció egy X3 méretű SUV-val és egy 3-as sorozat méretű szedánnal kezd majd, azaz a modellpaletta közepét célozza meg. A cég úgy véli új autói 25 százalékkal hatékonyabbak lesznek, új akkugenerációjukkal párosítva pedig 30 százalékkal nagyobb hatótávokat tesznek majd lehetővé. Ez nem jelenti azonban azt, hogy minden elektromos BMW 700 kilométer feletti hatótávval érkezik majd. Weber szerint fontos szem előtt tartania  fenntarthatóságot, ezért nem kell minden autóba feltétlenül hatalmas akkupakkokat szerelni. Vannak olyan autósok akik nagy távokat mennek és szükségük lesz erre, de másoknak bőven elég a 400 kilométer is.

Neue Klasse tanulmány.

Weber azt is elárulta, hogy a Neue Klasse alapok kialakításában aktívan részt vett a cég sportmodelljeiért felelős M GmbH is, és érkezni fog egy az M3 szintjét képviselő teljesen elektromos sportmodell is a cégtől az új architektúrára.

BMW i3L 2022 csak Kínának, csak Kínában, és a jelenlegi 3-as sorozat (G28) alapjain készül.

A szakember arról is beszélt, hogy véget ért már az a korszak, amikor hosszú évekig lehet fejleszteni egy új modellt, két bemutató között pedig egy ráncfelvarrással meg lehet úszni a frissítést. Folyamatosan kell kihozni az újításokat, ami arra kényszeríti az iparágat, hogy rövidebb fejlesztési ciklusokban gondolkodjon. Ennek fontos része a távolról frissíthető szoftverek alkalmazása is, amely már ötmillió BMW-ben érhető el.

Kínában fékez a BMW, de az elektromos eladások megint csúcsot döntöttek

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.