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 A Grandland megtartja a korábbi típusnevet, de egy teljesen, szó szerint alapjaiban új autó a 2017-ben bemutatott elődjéhez képest. Most két hónappal a világpremier után Budapesten járt az egyik első példány. Scene-stealer Scene-stealer, azaz jelenettolvaj – így hívják a filmekben azt az epizódszereplőt, akit annyira jól sikerült kiválasztani, hogy a sztárok helyett mindenki róla beszél a premier után. Bemutatkozott a 700 km hatótávú elektromos Opel Grandland Kicsit sajnáltam az Opel Fronterát a vállalat mai budapesti premierjén, hiszen bár a szélesebb rétegek által megfizethető autó lett volna a főszereplő, ahogy kigördült a meglepetésvendég Grandland, minden objektív rá szegeződött. Műfüst fokozta a Grandland belépőjének hatását. Az autó nem csak azért különösen érdekes, mert a premier után két hónappal élőben nézhettük meg Budapesten, hanem azért is, mert ez a harmadik modell a Stellantis vadiúj STLA Medium platformján, amely a Peugeot 3008-cal és 5008-cal mutatkozott be. Az új műszaki alapok azt is jelentik, hogy egy 98 kWh-s, akár 700 WLTP kilométerre alkalmas változat is lesz belőle, amelyet az ígéret szerint 26 perc lesz 80 százalékra tölteni. Az autót a német mérnökök az autópályára szabták, frekvenciafüggő lengéscsillapítót kapott, digitális szemei pedig oldalanként 25.600 fénypontot kezelnek, így a HD Matrix LED világítás igen precízen tudja kikapcsolni a többi autóst elvakító fénynyalábokat. A 4,65 méteres behemót mindenfajta okosautó és intelligens vezetéstámogató rendszereket kap, miközben ezen a típuson mutatkozik be az elöl LED fénycsíkból álló Opel logó, hátul pedig a vállalat nevét betűző, ugyancsak világító felirat. Első benyomások Az autót természetesen csak álló helyzetben tudtuk kipróbálni, így ezt a futóművet most nem véleményeznénk, de az már pár másodperc után világos lett, hogy eszméletlenül kényelmesek az ülések. Remélem, a sok intelligens rendszer egyike az éberségfigyelő lesz, mert ebben akár el is tudtam volna aludni. A 16 colos középső kijelző alatt ott volt a Pixel Box fantázianevű mobiltelefontartó is, amely egy zárható, vezeték nélküli töltő, melynek a hátsó utasok felöli oldala egy plexilap, így átlátszó. A Grandland a 213-320 lóerős tisztán elektromos változatok mellett egy 196 lóerős PHEV és 136 lóerős mild hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, de utóbbi picit kevésnek tűnik egy ekkora autóhoz. A típus az év végén érkezik, így többet majd akkor mondunk róla, ha már tényleg ki tudtuk próbálni. Az viszont biztos, hogy ha a Fronteránál megjegyeztük az olcsó anyagokat, a Grandlandnél ki kell emelni, hogy ahová csak nyúltunk, puha műanyag és kellemes szövet volt, igazán ízléses kialakításban. A Grandland bemutatásával teljessé vált az Opel márka megújulása, az összes modellt lecserélték vadonatúj műszaki tartalomra, mindegyikből van már tisztán elektromos változat is. Ha pedig ezekre elég nagy lesz a kereslet, akkor 2028-tól már kizárólag ilyen változatok készülnek majd a villámos logóval. Premier: az új Frontera lehet az Opel elektromos sztárja 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!