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 A Grandland megtartja a korábbi típusnevet, de egy teljesen, szó szerint alapjaiban új autó a 2017-ben bemutatott elődjéhez képest. Most két hónappal a világpremier után Budapesten járt az egyik első példány. Scene-stealer Scene-stealer, azaz jelenettolvaj – így hívják a filmekben azt az epizódszereplőt, akit annyira jól sikerült kiválasztani, hogy a sztárok helyett mindenki róla beszél a premier után. Bemutatkozott a 700 km hatótávú elektromos Opel Grandland Kicsit sajnáltam az Opel Fronterát a vállalat mai budapesti premierjén, hiszen bár a szélesebb rétegek által megfizethető autó lett volna a főszereplő, ahogy kigördült a meglepetésvendég Grandland, minden objektív rá szegeződött. Műfüst fokozta a Grandland belépőjének hatását. Az autó nem csak azért különösen érdekes, mert a premier után két hónappal élőben nézhettük meg Budapesten, hanem azért is, mert ez a harmadik modell a Stellantis vadiúj STLA Medium platformján, amely a Peugeot 3008-cal és 5008-cal mutatkozott be. Az új műszaki alapok azt is jelentik, hogy egy 98 kWh-s, akár 700 WLTP kilométerre alkalmas változat is lesz belőle, amelyet az ígéret szerint 26 perc lesz 80 százalékra tölteni. Az autót a német mérnökök az autópályára szabták, frekvenciafüggő lengéscsillapítót kapott, digitális szemei pedig oldalanként 25.600 fénypontot kezelnek, így a HD Matrix LED világítás igen precízen tudja kikapcsolni a többi autóst elvakító fénynyalábokat. A 4,65 méteres behemót mindenfajta okosautó és intelligens vezetéstámogató rendszereket kap, miközben ezen a típuson mutatkozik be az elöl LED fénycsíkból álló Opel logó, hátul pedig a vállalat nevét betűző, ugyancsak világító felirat. Első benyomások Az autót természetesen csak álló helyzetben tudtuk kipróbálni, így ezt a futóművet most nem véleményeznénk, de az már pár másodperc után világos lett, hogy eszméletlenül kényelmesek az ülések. Remélem, a sok intelligens rendszer egyike az éberségfigyelő lesz, mert ebben akár el is tudtam volna aludni. A 16 colos középső kijelző alatt ott volt a Pixel Box fantázianevű mobiltelefontartó is, amely egy zárható, vezeték nélküli töltő, melynek a hátsó utasok felöli oldala egy plexilap, így átlátszó. A Grandland a 213-320 lóerős tisztán elektromos változatok mellett egy 196 lóerős PHEV és 136 lóerős mild hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, de utóbbi picit kevésnek tűnik egy ekkora autóhoz. A típus az év végén érkezik, így többet majd akkor mondunk róla, ha már tényleg ki tudtuk próbálni. Az viszont biztos, hogy ha a Fronteránál megjegyeztük az olcsó anyagokat, a Grandlandnél ki kell emelni, hogy ahová csak nyúltunk, puha műanyag és kellemes szövet volt, igazán ízléses kialakításban. A Grandland bemutatásával teljessé vált az Opel márka megújulása, az összes modellt lecserélték vadonatúj műszaki tartalomra, mindegyikből van már tisztán elektromos változat is. Ha pedig ezekre elég nagy lesz a kereslet, akkor 2028-tól már kizárólag ilyen változatok készülnek majd a villámos logóval. Premier: az új Frontera lehet az Opel elektromos sztárja 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!