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
auto

Közösen forradalmasítaná az elektromos versenyautózást a Rimac és a CUPRA

elektromos autó
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

Úgy tűnik, hogy a C_Two elnevezésű tisztán villanyos sportkocsi – mely a legnagyobb hagyományos gyártók versenyautóit is megszégyenítené a pályán a 2 másodperces gyorsulásával 100 km/h-ra – tökéletes belépőt jelentett az alig 400 főt foglalkoztató kis autógyártó start-up vállalat, a Rimac számára az autóiparba, hiszen azon túl, hogy a versenyzésben és az elektromos hajtásláncban megszerzett jártasságának köszönhetően olyan cégek kérnek tőle segítséget elektromobilitási terveik kivitelezésében, mint az Aston Martin, Koenigsegg, vagy a Renault, nemrég nem más, mint a Porsche is bejelentette, hogy igényt kíván tartani a horvát csapat szaktudására, ezért a németek 10%-nyi részvénnyel bevásárolták magukat a vállalatba, legújabban pedig a SEAT teljesítménymárkája, a CUPRA határozta el, hogy a Rimac-kal közösen fejleszti elektromos túraautóját. Az év elejéig csupán a legvadabb SEAT modelleket jelölő típusjelzés, azóta viszont önálló márkaként tovább működő CUPRA már márciusban be is mutatta az e-Racer névre keresztelt legelső járművét, mely a WTCR-ben induló Cupra Leon TCR modell alapján készült el, a villanyos túraautó viszont a tervek szerint egy új, elektromos autók számára létrehozott E TCR kategória versenyzőjeként indul majd. A Rimac feladata az lesz, hogy versenyzési tapasztalatát felhasználva a CUPRA szakértőivel közösen a tökélyre fejlessze a 300 kW folyamatos-, és 500 kW csúcsteljesítmény leadására képes villanyautót, hogy a lehető legizgalmasabb versenysport-élményt nyújthassa mind a nézőknek, mind a versenyzőknek.

Mate Rimac, a horvát csapat főnöke az alábbiakat fűzte hozzá az együttműködéshez: „A mi történetünk versenyzéssel indult, és mindig is szoros kötődést éreztünk a motorsport világa felé. A legfőbb célunk bebizonyítani, hogy a jövő elektromos autói szórakoztatóak, gyorsak, és izgalmasak. A lehetőség, hogy a CUPRA-val közösen az e-Racer-en dolgozzunk, és egy egészen új E TCR kategóriát vezessünk be az elektromos versenyzésbe, nagy felelősség is egyben. Ez az izgalmas projekt kihívás elé állít minket abban, hogy hogyan érjük el a szükséges teljesítményi és biztonsági követelményeket a versenyautóknál, kihozva a maximumot a műszaki képességeinkből.”

Az e-Racer már át is esett a legelső tesztjén, a CUPRA és a Rimac egy zágrábi pályán keltette életre a versenymasinát, amiről egy rövid összefoglaló videót is láthatunk:

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.