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 Nem sokkal ezelőtt a Cupra csupán egy típusjelzés volt, ami a Seat legerősebb modelljeit illette, az idei év eleje óta viszont már a spanyol gyártó különálló teljesítménymárkájaként dolgozik az autókon. Mivel a Cupra a Seat technológiai zászlóshajójaként hivatott funkcionálni, a jövőben érkező spanyol alternatív meghajtású modelleket is a különvált divízió alatt lesz érdemes keresni. Nem is kellett sokat várni az első elektromos Cuprára, ugyanis a gyártó bemutatta az e-Racer túraautót, mely a Genfi Autószalonon lesz megtekinthető. A kifejezetten versenyautónak épített gépkocsi körülbelül 402 lóerő leadására képes folyamatosan, de rövid ideig 670 lóerős teljesítményt is tud nyújtani, mely a hátsó kerekeken keresztül hajtja meg a villanyautót. A Seat vezérigazgatója, Luca de Meo „igazi motorsport-autóként és a legelső teljesen elektromos túraautóként” jellemzi az e-Racer-t, mely egy 65 kWh-s akkumulátort kapott, egyelőre ismeretlen hatótávval. „Úgy gondoltuk, hogy a versenyzésnek hatékonynak és tisztának kellene lennie, és egy olyan új, és forradalmi autó bemutatásával, mint ez, egy fontos üzenetet akarunk küldeni a versenyvilág számára. Ez lehetséges, látványos, és szórakoztató.” Az e-Racer karosszériája az idei WTCR-ben induló Cupra Leon TCR modell alapján készült el, ám a legújabb Cupra a tervek szerint egy új, elektromos autók számára létrehozott E TCR kategória versenyzője lesz. Hogy a Formula E után a következő népszerű villanyautó-versenysorozat miképpen és mikor fog megvalósulni, arról a jövő heti autókiállításon fognak beszélni az illetékesek, ahogyan az e-Racer-ről is ott derül ki több információ. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!