Elektromos túraautózásra készül a Seat
Nem sokkal ezelőtt a Cupra csupán egy típusjelzés volt, ami a Seat legerősebb modelljeit illette, az idei év eleje óta viszont már a spanyol gyártó különálló teljesítménymárkájaként dolgozik az autókon. Mivel a Cupra a Seat technológiai zászlóshajójaként hivatott funkcionálni, a jövőben érkező spanyol alternatív meghajtású modelleket is a különvált divízió alatt lesz érdemes keresni. Nem is kellett sokat várni az első elektromos Cuprára, ugyanis a gyártó bemutatta az e-Racer túraautót, mely a Genfi Autószalonon lesz megtekinthető.
A kifejezetten versenyautónak épített gépkocsi körülbelül 402 lóerő leadására képes folyamatosan, de rövid ideig 670 lóerős teljesítményt is tud nyújtani, mely a hátsó kerekeken keresztül hajtja meg a villanyautót. A Seat vezérigazgatója, Luca de Meo „igazi motorsport-autóként és a legelső teljesen elektromos túraautóként” jellemzi az e-Racer-t, mely egy 65 kWh-s akkumulátort kapott, egyelőre ismeretlen hatótávval.
„Úgy gondoltuk, hogy a versenyzésnek hatékonynak és tisztának kellene lennie, és egy olyan új, és forradalmi autó bemutatásával, mint ez, egy fontos üzenetet akarunk küldeni a versenyvilág számára. Ez lehetséges, látványos, és szórakoztató.”
Az e-Racer karosszériája az idei WTCR-ben induló Cupra Leon TCR modell alapján készült el, ám a legújabb Cupra a tervek szerint egy új, elektromos autók számára létrehozott E TCR kategória versenyzője lesz. Hogy a Formula E után a következő népszerű villanyautó-versenysorozat miképpen és mikor fog megvalósulni, arról a jövő heti autókiállításon fognak beszélni az illetékesek, ahogyan az e-Racer-ről is ott derül ki több információ.