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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Régóta sejteni lehetett, hogy miután 2017-ben az eredeti i3-as 60 amperórás akkumulátor-cellái 94 amperórásra növekedtek, 22 kWh-ról 33 kWh-ra növelve az akkupakk kapacitását, a gyártó a 2019-es modellévre érkező változatot szintén egy akku-fejlesztéssel küldi a piacra, és a napokban a BMW honlapjára feltöltött hivatalos bejelentés el is oszlatott minden kételyt: az i3 és az i3s is 120 Ah-s cellákat kapott, és az így született változatlan méretű 42,2 kWh-s akkumulátor közel 285-310 kilométeres hatótávot eredményez a gépkocsiknak a WLTP szerint, de mindennapi vezetési körülmények között is több mint 260 kilométeres távolságba juttatja el a villanyautókat egyetlen töltéssel, anélkül, hogy a márkára jellemző vezetési élményről egy kicsit is le kéne mondanunk. A novemberben gyártásba kerülő megújult városi kisautók a nagyobb hatótáv mellett új opcionális festést és belső kárpitozást kapnak, valamint átalakulnak a LED fényszóróik, melyek immáron kanyarodási fényekkel is fel lesznek szerelve. Az eddig csupán extraként megvásárolható iDrive 6.0 navigációs rendszer standardként fog járni az új i3 és i3s modellekhez, és az autókban WiFi hotspot és vezeték nélküli mobiltelefon-töltő is helyet kap. A jövőben a BMW i3-hoz sportcsomagot is kérhetünk, amely fekete 20 colos könnyűfémfelniket, valamint sportos, csökkentett felfüggesztést tartalmaz speciális lengéscsillapítókkal, rugókkal, és stabilizátorokkal. Az i3 meghajtásáért egy 170 lóerős villanymotor felelős, amivel nagyjából 7,3 másodperc alatt ér fel 0-ról 100-ra a jármű, szemben a sportosabb i3s 181 lóerős motorjával, ami egy közel 6,9 másodperces sprintet eredményez. A legújabb információk szerint a lítium-ion akkumulátorok folyamatosan csökkenő árának köszönhetően nem kell jelentősen nagyobb kiadásra számítanunk a korábbi változatokhoz képest, ha valamelyik villanyos BMW-re fáj a fogunk, ugyanis az i3 38 000 euróba fog kerülni, az i3s-ért pedig 41 600 eurót kell fizetni. Az REX (Range Extender) verzió hasonló újításoknak örvendhet, mint tisztán elektromos társai, ám az Electrive értesülései szerint Európában ez nem lesz elérhető.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.