Majdnem kétszeresére emelkedhet a villanyautós támogatás Kaliforniában

A jelenlegi 2500 dollárról 4500 dollárra nőhet a Kaliforniában kapható állami villanyautós támogatás – többek között erről lesz szó a héten megrendezett meghallgatáson, melyen az állami döntéshozók az elektromos közlekedés minél gyorsabb terjedését segítő szabályozásról tárgyalnak. Az állami kedvezménynek, és a 7500 dolláros szövetségi támogatásnak köszönhetően néhány kaliforniai akár 10 000 dollárt is megspórolhatott egy elektromos autó vásárlásakor, ám a szövetségi támogatás fokozatos kivezetése már meg is kezdődött a Teslák esetében, miután a gyártó júliusban elérte a 200 000. kiszállítást, így 2019-ben a 7500 dollár helyett már csak ennek a felére számíthat az, aki egy új Teslát szeretne a garázsába. Hasonló helyzetben lesznek a Chevy Bolt EV és a LEAF vásárlói is, ugyanis a General Motors és a Nissan is hamarosan eléri a meghatározott limitet. Ezen támogatási rendszerrel sokak nem értenek egyet, miután pont azok a gyártók kerülnek hátrányba, akik ténylegesen foglalkoznak a villanyautók gyártásával és értékesítésével, ám a kibocsátásmentes közlekedés elé még ennél is aggasztóbb akadályokat támaszt a Trump-kormány: az olajvállalatok és a hagyományos autógyártók nyomására, valamint annak eredményeképp, hogy az EPA környezetvédelmi hivatal vezetését egy klímaváltozást tagadó kőszén-lobbista politikus, Andrew Wheeler vette át, a személygépjárművekre vonatkozó átlagos fogyasztási hatékonysági érték 43,7 mpg-n (mile per gallon) kerülhet befagyasztásra 2020-ban, amennyiben az erről szóló javaslat elfogadásra kerül, ahelyett, hogy az Obama-kormány által kitűzött 54,4 mpg-re növekedne 2025-re. Ez természetes jelentős mértékben lassítja a szén-dioxid-kibocsátás mértékének csökkentését is.

Andrew R. Wheeler, az EPA elnöke biztosan nem környezetvédelmi ambíciói miatt került jelenlegi pozíciójába…, Forrás: Washington Examiner

Az Egyesült Államok legprogresszívabb állama, és a villanyautózás éllovasa, Kalifornia, aktívan fellép a Trump-kormány környezeti ámokfutása ellen, és az állami támogatás megnövelése is a szövetségi támogatás csökkenését kompenzálná annak érdekében, hogy emiatt ne zuhanjon le az elektromos meghajtásra való átálló autósok száma. Mary Nichols, a CARB (California Air Resources Board) igazgatóságának tagja elmondta, hogy amennyiben a Kongresszus nem teszi lehetővé, hogy minél többen igénybe vehessék a szövetségi támogatást, akkor Kaliforniának kell találnia megoldást ennek ellensúlyozására. A meghallgatáson szóba kerül az is, hogy az árkedvezmény azonnal, a vásárlás pillanatában álljon rendelkezésre, és ne utólag, visszaigénylés alapján kapják meg a fogyasztók. Ez a lépés már régóta tervbe van véve, de eddig még nem sikerült megvalósítani.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.