Körülbelül egy év múlva a Tesla már javában gyártani fogja az eddig bemutatott legígéretesebb elektromos kamiont, a Semit, a napokban pedig a Volvo Trucks jelentette be, hogy 2020-tól megkezdi tisztán villanyos teherautóinak értékesítését Észak-Amerikában. Ez azonban csak két gyártó a sok közül, melyek az utóbbi időben lerántották a leplet zéró emissziós tehergépjárműveikről, azzal a céllal, hogy az előírások által egyre jobban korlátozott, kereskedelmi flottát üzemeltető vállalatok számára egy alternatív és költséghatékony megoldást kínáljanak a további működéshez. Ám miközben az elkövetkezendő pár évben tömegesen fognak az utakra kerülni a csendes és környezetbarát kamionok, olyan töltőhálózatot, mely képes lenne kiszolgálni energiaigényüket, még nem láttunk senkitől. Egyedül a Tesla ígérte, hogy a Semi érkezését egy Megacharger hálózat fogja kísérni, ám erről bővebb információ mindeddig nem hangzott el. Az amerikai Vion felismerte ezt a piaci rést, és elkezdett befektetőket gyűjteni projektjéhez, melyben a legelső, elektromos kamionok számára fejlesztett töltőhálózat megépítését tűzte ki célul az Egyesült Államokban.
Amennyiben sikerül összegyűjteni a hálózat kiépítéséhez szükséges tőkét, úgy a legelső töltőállomások építése már jövőre megkezdődne az ország legfontosabb autópályái mentén, és nagyjából egy év alatt 40-50 állomás el is készülne, végezetül pedig összesen 1500 helyszínen várnák a kamionokat nagy teljesítményű töltők, melyekből jutnának Kanadába és Mexikóba is, hogy a szomszédos országokkal való kereskedelem és áruszállítás is megoldható legyen kipufogógázok nélkül. Az állomások között körülbelül 600 kilométer távolság lenne, a Vion vezetősége szerint ugyanis ez az a minimum táv, amit egy távolsági szállításra alkalmazott villanykamion meg tud majd tenni egyetlen töltéssel. Nyilvánvaló, hogy a vállalat erre a következtetésre a Semi hatótávja alapján jutott, amit az is alátámaszt, hogy az általa készített videóban és képeken is a Tesla kamionjai sorakoznak fel a töltőállomásokon. A Vion nem tette közzé, hogy mekkora töltési teljesítménnyel tervezi ellátni állomásait, csupán azt árulta el, hogy 30-50 perc szükségeltetik egy jármű feltöltéséhez, és hogy a töltők helyszínein bevásárlásra és pihenésre alkalmas szolgáltatóközpontok is várják a sofőröket. A vállalat számításai szerint egyetlen állomás megépítése nem kerülne többe 650 000 dollárnál köszönhetően a technológiai hatékonyságnak és egyszerűségnek, az első 50 állomás felhúzásához pedig mindent beleszámolva 37,5 millió dollárra lenne szüksége, ami könnyedén megtérül, hiszen már az első évben 292 millió dolláros bevételre számít a Vion.