Miközben a villanyautós közösség tagjainak többsége továbbra sem az akkumulátorok cserélgetésében látja az elektromos járművek töltésének jövőjét, a NIO folyamatosan azon dolgozik, hogy kiterjedt akkucserélő állomás-hálózatot építsen ki a már piacon lévő ES8-as személygépkocsijának. A kínai gyártó elmondása szerint immáron 18 darab állomás várja az autósokat több, mint 2000 kilométert lefedve az ország G4-es autópályáján, összekötve olyan nagyvárosokat, mint Sicsiacsuang, Csengcsou, Vuhan, Csangsa, vagy Kanton. A „Kína Teslájaként” emlegetett vállalat azt is bejelentette, hogy az ES8 Founders Edition tulajdonosai, valamint a Standard Edition megrendelői évente 12 ingyenes akkumulátor-cserét kapnak ajándékba az egyébként fizetős állomásokon. Ahogyan a Suparcharger mellett épülő akkucserélő állomásról szóló cikkünkben írtuk, e technológia számos hátránnyal rendelkezik, amik miatt több másik vállalat, köztük a Tesla is elvetette ezt az ötletet. A gyáriak szerint viszont az előnyei közé tartozik, hogy az állomások 3 perc alatt, teljesen önállóan elvégzik feladatukat, amivel jóval gyorsabban juthatnak az autósok egy teljesen feltöltött aksihoz, mint villámtöltve. Most egy videó is felkerült az internetre, amin látható, hogy pontosan hogyan is működik az aksik átszerelése. A felvétel több, mint 4 perc hosszú, szóval a NIO-nak van még mit csiszolni a gépek működésén.

Olvasói felmérés 2025

Autók helyett tankok: a fegyvergyártás lehet a kiút az európai autóipar számára

Közeleg az ingyen parkolás vége Tatabányán

Le kellett zárni egy kifutópályát, mert egy naperőmű elvakítja a pilótákat

A szomszédba költözhet az elektromos Dacia gyártása

Pardon? Kegyelmet kapott Trevor Milton!

Model X hétköznapok #29: megfiatalodott az autónk a szervizben

Útlezárások nehezítik az autópályás töltést

Meghosszabbítják a villanyautó vásárlást ösztönző pályázatot

Újabb településen szűnik meg a zöld rendszámos ingyenes parkolás

Kedvező áron lépett piacra a BYD új családi crossovere Kínában

Villámteszt: Škoda Enyaq – nagyon nehéz lesz belekötni

Elindult a hétüléses elektromos Hyundai sorozatgyártása

Megjelent a BYD bivalyerős csúcsszedánja Kínában

Váratlan vezércsere a Volvo élén

Hivatalos: indulhat az utolsó roham a villanyautós állami támogatásért

Napokon belül bekapcsolja első megawattos csúcstöltőjét a BYD

Az évtized végéig 1000 helyszínen épít ki töltést Európában a Fastned

A kínai kultúra hordozói: íme a BYD új csúcsmodelljei

Indul az MG Cyberster hazai forgalmazása

Elektromosságról érthetően #2 – feszültség, áramerősség, ellenállás

Nagyobb akkut és hatótávot kapott a Mercedes kisáruszállítója
