A világ országai számos egymástól eltérő támogatási rendszerrel igyekeznek serkenteni az elektromos autók terjedését, de szinte mindenhol állandó vita tárgya, hogy a csupán néhány 10 km-es hatótávú plug-in hibridekért is járjon a támogatás. November elején a britek drasztikus lépésre szánták el magukat, és a 112 km-nél kisebb hatótávú járművekre teljes mértékben megszüntették a korábbi 2500 font értékű állami hozzájárulást. A brit kormány azzal magyarázta ezen intézkedést, hogy miután a kedvező támogatási rendszer Európa legnagyobb plug-in hibrid piacává tette Nagy-Britanniát, most ideje inkább a tisztán elektromos járművek terjedésére összpontosítani az erőforrásokat. Könnyen lehet azonban, hogy a támogatás megvonásának egy egészen más oka volt: sokan úgy vásároltak hibridet, hogy közben sosem állt szándékukban elektromos üzemmódban használni azokat.
A mintegy 300 vállalattal együttműködő The Miles Consultancy üzemanyag takarékossággal kapcsolatos tanácsadással foglalkozó cég adatai szerint a vizsgált vállalati flották konnektoros hibridjei átlagosan 17 kilométert tettek meg 1 liter üzemanyaggal, holott hatékonyságuk 55 kilométert is megengedett volna. Az 1500 db Audi, BMW, Mercedes és Volvo által rögzített adatok arra engednek következtetni, hogy a vállalatok csupán azért vettek plug-in hibridet, hogy a támogatással az egyre növekvő üzemanyagadó mellett pénzt spóroljanak, és közben környezettudatosnak állítsák be magukat. Ezt alátámasztja a tanácsadó vállalat azon megfigyelése is, hogy számos sofőr csomagtartójában ott lapul a töltőkábel az eredeti csomagolásában, azaz sosem volt használva. Több vállalatnál ráadásul olyan alkalmazottak kaptak konnektoros hibridet, akik rendszeresen mentek nagy távolságú autópályás utakra, miközben e technológia éppen a városban sokat közlekedőknél fejtette volna ki a legnagyobb hatását. A British Vehicle Rental and Leasing Association (BVRLA) elmondta, hogy az átgondolatlanul megszervezett támogatási rendszer hanyag emberi viselkedést von maga után, egy olyan szituációt létrehozva, amelyben a vállalatnak lehetősége van a kedvezmények alapján autót választani ahelyett, hogy a megfelelő jármű kerülne a megfelelő sofőrhöz.