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 2025-re legalább 100 GWh akkumulátorgyártó kapacitást szeretne kiépíteni a kínai Great Wall Motor járműgyártó vállalat akkutechnológiáért felelős részlegéből önállósodott SVOLT Energy Technology, melyből 24 gigawattóra egy újonnan épülő európai gigagyárból kerülhet ki – erősítette meg a cég az egy héttel ezelőtt felröppent híreket. A SVOLT jelenleg legelső létesítményét építi Csangcsouban, amely eleinte évi 12 GWh-nyi kapacitással fogja termelni az akkucellákat, de idővel a 70 gigawattórát is meghaladja majd az éves kibocsátás. Az európai terjeszkedés egy akkutechnológiai kutatóközpontot is jelent a kínaiaknak, ám a több mint két milliárd eurós beruházás pontos helye egyelőre nem ismert, csupán annyi, hogy az építkezés állítólag 2020 második felében megkezdődik, 2022-re pedig teljesen el is készül. A SVOLT világszerte összesen öt gigagyárból fogja ellátni a Great Wall Motor és más cégek villanyautóit, az európai üzem termékeire pedig már jelentkeztek is német és francia autógyártók. Forrás: BMWBlog Az európai elektromosautó-piac robbanásszerű növekedése a kontinensre vonzza az ázsiai akkugyártók kiélezett versenyét. Alig két hónapnyira vagyunk attól, hogy a CATL hozzáfogjon a németországi Erfurt városába tervezett gyárának építéséhez, mely az első és egyben legnagyobb ilyen jellegű beruházás lesz Európában – a kínai cég európai igazgatója szerint már csak néhány környezetvédelmi engedélyre kell várni, de szeptemberben biztosan sor kerülhet az alapkő-letételre. A CATL kezdetben évi 14 GWh-val számol, de a kereslet folyamatos növekedésével akár 100 GWh akkucella termelésére is fel lehet pörgetni a létesítményt 2025 környékére, ami mindössze 5 gigawattórányival marad el az Elon Musk által a nevadai Gigafactory 1 számára kitűzött célértéktől. A CATL egyik legfontosabb vásárlója a BMW lesz, de autógyártó létesítményeik közelségéből fakadóan valamennyi német autóipari óriás számára előnyös lehet a kínaiak letelepedése. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!