2019. július 1-jétől egy európai uniós direktíva kötelezővé teszi az autógyártók számára egy mesterséges hanggenerátor beépítését villanyautójukba, mely alacsony sebességnél a motorzaj hiányában figyelmezteti a járókelőket és kerékpárosokat a közelgő veszélyre. De nem csak az európai döntéshozók helyezték előbbre a kizárólag a fülükre hagyatkozó közlekedők biztonságát az autók csendes működésével szemben – hasonló előírás született az Egyesült Államokban, és várhatóan hamarosan minden nagyobb villanyautó-piacon szükség lesz a zajgenerátorra. Bár az irányelv nagy vonalakban lefekteti az Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) hangzásának feltételeit, többek között a hangerő és néhány hangösszetevő tekintetében, a gyártók azért elég nagy szabadságot kapnak abban, hogy saját elképzeléseik szerint ruházzák fel mesterséges zajjal a villanyautókat. Tavaly ősszel a Jaguar egy látássérültekkel foglalkozó szervezettel együttműködve a legelső autógyártóként mutatta be a maga rendszerét, most pedig a Daimler demonstrálta egy rövid videóban az európai és az amerikai piacra szánt Mercedes-Benz EQ C zenéjét. A két változat annyiban különbözik egymástól, hogy az amerikai szabályozás álló helyzetű járműnél is előírja a hangadást, és egészen 30 km/h-s sebességig szólnia kell, növekvő hangerővel. A tisztán elektromos SUV hangját a sindelfingeni technológiai központjában fejlesztette és tesztelte a Mercedes-Benz.