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 Amszterdam a toleranciáról híres, de úgy tűnik most a levegőszennyezésből elegük lett a döntéshozóknak. Amszterdamban a levegőszennyezettségi adatok folyamatosan magasabbak az Európai Unió által meghatározott határértékeknél. A hatóságok szerint a magas légszennyezettség átlagosan 1 évvel csökkentik a városlakók életét. A Guardian cikke szerint több fázisban fokozatosan elkezdik kitiltani a holland fővárosból a füstölő autókat. Első lépésként már jövőre megtiltják, hogy a 15 évnél idősebb dízel autók behajtsanak a város körüli A10 körgyűrűn belülre. 2022-től a városközpontba nem hajthatnak be füstöt kibocsátó autóbuszok. 2025-re a tilalmat kiterjesztik a vízi járművekre és a segédmotor-kerékpárokra is. Fastned villámtöltő állomás Hollandiában 2030-ra kívánják elérni, hogy kizárólag tiszta üzemű járművek közlekedhessenek a városban. Ehhez a döntéshozók ösztönzőket kívánnak bevezetni a városlakóknak, hogy elősegítsék a hagyományos üzemű autók elektromos vagy hidrogén üzeműre cseréjét. Ehhez természetesen megfelelő számú töltőoszlopra is szükség van, így 2025-re a jelenleg városban lévő 3000 töltőpontot 16 – 23 000 darabra tervezik növelni. A gyerekeinknek már természetes, hogy az autó árammal megy (Holland játszótér villanyautó-töltőkkel) Természetesen az ellentábor is hallatja szavát, az autóipari lobbi szóvivője szerint szegény családok tízezrei maradhatnak közlekedési eszköz nélkül, így Amszterdam a gazdagok városává válhat, akik megengedhetik maguknak, hogy elektromos autóra váltsanak. A fejlődés azonban megállíthatatlan, egyre több város követi Madrid példáját, ahol a napokban tüntetések zajlottak azért, mert az új kormány szerette volna újra visszaengedni a régebbi dízel autókat a belvárosba. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!