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 Az elmúlt évben Kanadában, Ausztriában és Dél-Koreában előforduló, összesen 16 tűzeset miatt a Hyundai Dél-Koreában több mint 25 000 tisztán elektromos Konát hívott vissza október 16-tól, majd a visszahívást kiterjesztették, így világszerte mintegy 77.000 2017 szeptembere és 2020 márciusa között gyártott autót várnak a szervizekben egy terven kívüli átvizsgálásra. Kanadában kiégett egy Kona Electric A korábbi híreinkben még nem tudtunk információval szolgálni arról, hogy a probléma felderítésén együtt dolgozó Hyundai és LG Chem szakemberek milyen vizsgálatokat hajtanak végre a további tűzesetek megelőzése érdekében, most azonban a ZDNet Korea portál közölt egy cikket a visszahívás eredményeiről. A Demokrata párt képviselőjétől, Jang Gyeong-Tae-tól, kapott információk szerint Dél-Koreában az érintett 25.000 autóból 17.000 már részt vett a visszahíváson, melyek közül 170 esetben az akkumulátornál valamilyen rendellenességet találtak, így ezekben az autókban ingyenesen akkut cseréltek. A visszahíváson átesett autók tulajdonosai azonban a töltés jelentős mértékű lassulására panaszkodtak. A koreai hírportál a Hyundaitól kapott információkra hivatkozva közölte, hogy az autók szoftverét úgy módosítják, hogy töltés közben a 80%-os töltöttségi szint elérésekor a rendszer lefuttat egy körülbelül 10 perces akkumulátor ellenőrzést, majd a tesztet követően – amennyiben nem tapasztalható rendellenesség – a töltés tovább folytatódik. Az egész világra kiterjesztik a Hyundai Kona tűzesetek miatti visszahívását A koreai lap a Hyundai képviselőjétől azt is megtudta, hogy a visszahíváson végrehajtott szoftver módosítás nem csökkenti az elérhető akkumulátor kapacitást, és a teszt végrehajtási idejétől eltekintve a töltési sebesség is a megszokott marad. Amennyiben az autó a teszt végrehajtása során akkumulátor hibát észlel, letiltja az autó indítását. A Hyundai elnézést kér az érintett tulajdonosoktól, amiért a sürgős visszahívást megelőzően nem tájékoztatták őket a szoftverfrissítés hatásairól. FRISSÍTÉS: Dél-Koreában a múlt héten is kigyulladt egy Hyundai Kona, DC villámtöltés közben. Az országban ez volt a 14., világszerte a 16. tűzeset. A legutolsó eset érdekessége, hogy egy korábbi BMS frissítésen már átesett példánnyal történt a baleset. A tüzet szerencsére pillanatok alatt sikerült eloltani, ugyanis az autó a helyi tűzoltóságtól csupán 160 méterre töltődött. Fontos részlet a kigyulladó autókkal kapcsolatban, hogy a hazai piacra került mintegy 25 000 Kona túlnyomó többségéhez az LG Chem szállította az akkumulátorokat, előfordult azonban akku-hiány, amikor a Dél-Koreában forgalomba helyezett autókba is SK Innovation akkumulátorok kerültek. Körülbelül 1-2000 Kona fut SKI akkuval az országban, amelyekből egyelőre egyetlen tűzesetről sem tudnak. Információnk szerint a Dél-Koreán kívüli piacra, így az Európába szállított autók többségében az SKI által gyártott akkumulátor van, ez lehet a magyarázata annak, hogy Dél-Koreában 25 000 autóból már 14 kigyulladt, miközben a világ többi részén a visszahívás által érintett 52 000 autó esetében csupán 2 esetben történt baleset. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!