PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 28. vasárnap

A Fiat bemutatta az 500-as városi kisautó kizárólag tisztán elektromos meghajtással elérhető új nemzedékének harmadik karosszéria-változatát, mely a márciusban leleplezett kabrióhoz, és a júniusban prezentált ferdehátúhoz képest egy ajtóval gazdagabb lett. A korábbi híresztelések igaznak bizonyultak, a háromajtós (pontosabban 3+1 a csomagtartóéval együtt) Fiat 500-at tényleg „öngyilkos” ajtóval ajándékozták meg a tervezők, ami azt jelenti, hogy az utas oldalán elhelyezett kis méretű plusz ajtó hátrafelé, azaz a többi ajtóval ellentétes irányban nyílik.

Ezzel az olaszok visszatérnek az ikonikus kisautó gyökereihez, a modell legelső példányai 1957-ből ugyanis szintén ilyen megoldást hordoztak, de az igazi ok sokkal inkább az, hogy a Fiat az autó dimenzióinak módosítása nélkül akart még egy ajtót felszerelni, és ezt így tudta kivitelezni. Manapság a biztonsági elvárásoknak megfelelően a hátsó ajtó csak akkor nyitható, ha az első is nyitva van, így elkerülhetők az ajtó véletlen kinyitásából eredő balesetek (amikről a szleng elnevezését kapta a hátul zsanérozott ajtó).

A vállalat azoknak ajánlja a 3+1 típust, akik gyermekeik, vagy nagy csomagok rendszeres szállítása miatt könnyű hozzáférést szeretnének a hátsó ülésekhez – ezt a B-oszlop hiánya teszi lehetővé –, de nem szeretnének lemondani az 500 stílusáról és kompakt méretéről. A jármű mindössze 30 kilóval nehezebb, mint testvérei, ezért semmi hatással nincs a vezethetőségre vagy a fogyasztásra a gyártó elmondása szerint.

Az előző két típusához hasonlóan a 3+1 is a la Prima limitált szériás változatban lesz elsőként rendelhető háromféle színben (Rose Gold, Glacier Blue, Onyx Black) és gazdag alapfelszereltséggel. Ezek közé tartozik a full LED fényszóró, kéttónusú, 17 colos keréktárcsák, krómberakások, eco-bőr huzat, 360°-ban látó parkolókamerák, jelzőtábla-felismerés, 7 colos TFT kijelző és 10,25 colos központi érintőképernyő, valamint számos egyéb kényelmi, vezetéstámogató, és konnektivitási funkció. Az autó ezen felszereltségi csomagja tartalmazza a 85 kW teljesítményű DC töltést és a 11 kW-os AC tölthetőséget is.

A Fiat tegnap az 500-as modellcsalád teljes kínálatát bemutatta, így az is kiderült, hogy mit tud, és mennyibe kerül majd a legolcsóbb alapmodell.

Bejelentették a legolcsóbb új Fiat 500 árát

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.