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
auto
2024. 03. 19. kedd

Gombamód szaporodnak végre hazánkban az ultragyors töltők. A múlt héten az M1 autópálya Mosonmagyaróvár melletti pihenőjébe telepített 175 kW teljesítményű, a CHAdeMO és CCS szabványt egyaránt támogató töltőoszlopról számoltunk be, amit hamarosan követ az autópálya túlsó oldalán is egy ugyan ilyen. Szerencsére ezen a héten sem maradunk jó hír nélkül, ugyanis az M1 autópálya Sasfészek-tó pihenőjébe (Páty vonalában, 22 km-es km-nél) szintén jutott egy 175 kW csúcsteljesítményre képes töltőoszlop.

Az M1 autópálya északi oldalán lévő EFACEC HV175 oszlop a CCS ágon maximum 150 kW, a CHAdeMO ágon 50 kW teljesítményre képes, és ahogy a mosonmagyaróvári helyszínre, ide is került mellé egy EFACEC QC45 típusú villámtöltő, amely CHAdeMO és CCS ágon 50 kW, AC ágon pedig 43 kW teljesítményre képes, így ebben a pihenőben egyszerre akár 3 autó tölthető nagy teljesítménnyel. Az autópálya déli oldalára egy EFACEC QC45 villámtöltő került, amely 50 kW maximális teljesítményű DC töltésre, valamint 43 kW teljesítményű AC töltésre képes.

Az autópálya két oldala ennél a helyszínnél átjárható, így ha a számunkra útba eső irányban esetleg foglalt lenne (mindkét) töltőoszlop, akkor néhány perc alatt áthajthatunk a másik oldalra.

A töltés indításához a MOL Plugee alkalmazást érdemes használni, amely Android és iOS operácisó rendszerre egyaránt elérhető. A töltési díj 2020. november 1-ig minden csatlakozón egységesen 99 Ft/kWh, későbbiekben viszont az alábbiak szerint alakul majd a töltés díja:

AC
(22-43 kW névleges töltési teljesítmény szint)
DC
(50-75 kW névleges töltési teljesítmény szint)
Ultra DC
(75 kW feletti névleges teljesítmény szint)
Regisztrált felhasználó 99 Ft/kWh 139 Ft/kWh 139 Ft/kWh
Eseti felhasználó 99 Ft/kWh 149 Ft/kWh 149 Ft/kWh

Amennyiben a töltés 30 percnél tovább tart, a 31. perctől a szolgáltató 1 Ft/perc díjat is felszámol a töltés díján felül. A töltés a benzinkutak nyitvatartási idejében a shopban is kifizethetők, ilyenkor AC töltésnél 10 kWh, DC és Ultra DC töltésnél 20 illetve 40 kWh egységekben lehet megváltani a szolgáltatást. A 10 kWh-s AC csomag díja 1090 Ft/töltés, a DC és az Ultra DC töltés ára pedig egységesen 3180 Ft/töltés (20 kWh) illetve 6360 Ft/töltés (40 kWh). Az AC töltés így 109 Ft/kWh, a DC és Ultra DC töltés díja pedig 159 Ft/kWh.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.