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
auto
2024. 04. 24. szerda

Tovább bővül a BMW elektromos hajtásláncainak gyártásában résztvevő német városok listája, 2021-től a regensburgi létesítmény is hozzájárul a nagyfeszültségű akkumulátorok készítéséhez – jelentette be az autógyártó a héten. A közel 152.000 fős bajor nagyvárosban eleinte csak a beszállítóktól vásárolt akkumulátor-cellák beburkolása történik – ez a folyamat nagyobb mechanikai szilárdságot és jobb hővezető képességet biztosít számukra, így lehetővé teszi az ötödik generációs hajtásláncba épített, minden korábbinál erősebb akkumulátorcellák jobb szigetelését és hűtését. 2022-től viszont már teljes akkupakkok termeléséért is felelős lesz az üzem, a müncheni vállalat több mint 150 millió eurós befektetéssel támogatja a létesítmény felkészítését új feladataira. 2024-ig összesen 300 új, jövőbiztos munkahellyel számol a BMW ezen a területen Regensburgban.

Akkugyártás Dingolfingban, Forrás: BMW

„Az elektromos mobilitás jelentősen hozzájárul a BMW Csoport növekedéséhez, és ez a fejlődés az elektromoshajtáslánc-gyártásunkban is megmutatkozik. 2020-ban teljes gőzzel elindultunk az e-meghajtás felé” – mondta Michael Nikolaides, a vállalat hajtásláncainak tervezéséért és termeléséért felelős igazgató, utalva arra, hogy júliusban egy vadonatúj elektromos technológiai kompetencia-központ nyílt Dingolfingban, Kínában újabb akkugyártó központot adtak át, szeptemberben pedig bejelentette a BMW, hogy 2021-től Lipcsében is elindul az akkumodulok gyártása. A dingolfingi, lipcsei, és regensburgi akkumulátor-termelés megalapozására összesen körülbelül 750 millió eurót fordít az autógyártó.

Készül a BMW X1 xDrive25e Regensburgban, Forrás: BMW

Regensburg már most is rendelkezik elektromobilitási szerepkörrel, itt készülnek ugyanis a BMW X1 és X2 plug-in hibrid változatai. A gyártó által most bejelentett beruházás nem csupán az akkucellák bevonására és az akkucsomagok termelésére készíti fel a gyárat, hanem arra is, hogy a későbbiekben a kereslet megváltozása esetén más modellek, akár tisztán elektromosak is felkerülhessenek a gyártósorra. A közeljövőben a BMW elektromos hajtásláncának alkatrészeit világszerte hét üzemben állítják elő (Dingolfing, Spartanburg, Senjang, Rayong, Lipcse, Regensburg, Landshut), ebből négy Németországban található.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.