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 Drámai vonalvezetésű, tisztán elektromos hiperautóról rántotta le a leplet a Lotus, amely megfelelő kapaszkodó lehet azok számára, akik éppen azon tanakodnak, vajon hogyan fog kinézni a Le Mans-ihoz hasonló hosszú távú versenyek jövője 2030 környékén. A rendkívül áramvonalas karosszériájú villanyautó az E-R9 nevet viseli, amiben a betűk az Endurance Racer szavakat jelölik, a szám pedig a márka versenysport-múltjára utal, ugyanis a Lotus csapata egy Mark IX elnevezésű modellben gurult először a hírhedt 24 órás futam pályájára 1955-ben. Azaz, ha tényleg versenybe állna az E-R9 2030-ban, akkor éppen ennek az eseménynek a 75. évfordulóját ünnepelné meg. Az E-R9 csupán egy tanulmány, de a gyártó azt állítja, hogy kizárólag olyan technológiákat és megoldásokat demonstrál vele, amelyek vagy a jelenlegi legfejlettebbek a cégnél, vagy a jövőben tervezi megvalósítani. „A Lotus lenyűgöző múlttal rendelkezik egyedülálló megoldások fejlesztésében, ezt már rengetegszer megmutattuk a motorsportban, és az utcai autóinkon egyaránt” – tette hozzá Richard Hill, az aerodinamikai fejlesztésekért felelős igazgató. Kétségtelen, hogy amiben ez a villanyautó nagyon erős, az a légellenállás leküzdése. A Lotus alakváltónak nevezi az E-R9-et, mivel a karosszéria egyes paneljei képesek átrendeződni az aktív aerodinamika jegyében, akár gombnyomásra, akár a jármű érzékelőinek jelzésére. Ennek köszönhetően az egyenesekben csak minimálisan kapaszkodnak a kerekek az aszfaltba, a kanyarokban azonban maximális leszorítóerő segíti a manőverezést. A versenyautó minden kerekét külön elektromos erőforrás hajtja, de ennél többet nem árult el a hajtásláncról a Lotus. Az azonban biztos, hogy az alapjait a közel 2000 lóerős Evija hiperautóba épített technológia adja. Mostanában számtalan példát látunk arra, hogyan próbál betörni a tisztán elektromos meghajtás a versenysport világába. Rövid sprinteken, vagy olyan futamokon, ahol kifejezetten fontos tényező a stratégiai gondolkodás és így a töltési idő megfelelő beosztása, a villanyhajtás már most is szórakoztató tud lenni. Egy Le Mans-i verseny esetében viszont a hosszas töltés már nem fér bele, nagy akkuval szerelni az autókat pedig a megnövekedett tömeg miatt nem érdemes. A Lotus úgy képzeli, hogy az évtized végére elterjedhet a bokszutcás akkucsere, amely során éppen olyan egyszerűen pakolják ki és be az akkucsomagot, ahogyan a kerekeket szokás cserélni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!