PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Ilyen a Škoda villanyautója Sportline kiszerelésben

elektromos autó

A Škoda Enyaq iV-t már alapvetően is egy szigorú, határozott vonásokkal felvértezett SUV-nak teremtették meg a cseh autógyártó tervezői, ám ez közel sem jelenti azt, hogy nincs feljebb a sportosság skáláján, és ne lehetne dinamikusabb megjelenést kölcsönözni neki – például a Sportline vonallal. A vállalat legatletikusabban felszerelt modelljeinek kijáró típusjelzés most a tisztán elektromos meghajtású divatterepjáróra is felkerült: fekete karosszéria-elemek, nagy méretű (20, vagy 21 colos) könnyűfém felnik, és leengedett sportfelfüggesztés különbözteti meg leginkább az alapmodelltől.

Az Enyaq Sportline iV három hajtáslánc-opcióval csatlakozik a kínálathoz. A 60-as típus 132 kW teljesítménye és 310 Nm nyomatéka a hátsó kerekeket hajtja, ennél bruttó 62 kWh akku körülbelül 400 km hatótávot biztosít a WLTP szerint. A 80-as típusnál a 150 kW szintén hátul hajt, itt azonban már jóval nagyobb akku kerül az autóba – bruttó 82 kWh, ami 520 kilométerre elég. Ugyanez az aksi jár a 80x változathoz, amibe már egy második villanymotort is beszereltek a csehek az összkerék-meghajtásért. Ennek összteljesítménye 195 kW, nyomatéka 425 Nm, a hatótáv pedig 500 km környékén várható.

Az azonnal jelentkező nyomaték természetesen alapjaiban meghatározza a vezetési élményt, de a Škoda hangsúlyozza, hogy az autó kezelhetősége még lenyűgözőbb a Sportline változatra jellemző egyedileg beállított futóműnek köszönhetően. Ezt elöl 15 mm-rel, hátul 10 mm-rel vették lejjebb.

Ha már a vezetésnél tartunk, nézzük meg, milyen látványt tár elénk a Sportline az autóban ülve. Az Enyaq iV megjelenésével a Škoda egy vadonatúj beltér-koncepciót vezetett be Design Selections néven, amely alatt a tervezők modern élettereket igyekeztek alkotni a különböző színek és anyagok kombinációjával. A Sportline iV saját egyedi életteret kapott dominánsan fekete és sötétszürke színekkel, és szintetikus bőrkárpittal. A sofőr kényelmét fekete sportülés garantálja, továbbá a bőrrel borított sportkormány, illetve a pedálok alumíniumos látszatot keltő borítása is a csomag része.

Kívülről a fényes fekete karosszériaelemek a legmeghatározóbbak, de a hátsó lökhárítót is átdolgozták. Az Enyaq Sportline iV alapfelszereltségként magába foglalja a LED Mátrix fényszórókat is.

A Sportline variáns az alapmodell gyártósorán készül a csehországi Mladá Boleslavban, árat egyelőre nem adott meg a Škoda.

A legjobb kompakt SUV-nak választották a Škoda Enyaq iV-t

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.