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
auto
2024. 07. 25. csütörtök

Ilyen a Škoda villanyautója Sportline kiszerelésben

A Škoda Enyaq iV-t már alapvetően is egy szigorú, határozott vonásokkal felvértezett SUV-nak teremtették meg a cseh autógyártó tervezői, ám ez közel sem jelenti azt, hogy nincs feljebb a sportosság skáláján, és ne lehetne dinamikusabb megjelenést kölcsönözni neki – például a Sportline vonallal. A vállalat legatletikusabban felszerelt modelljeinek kijáró típusjelzés most a tisztán elektromos meghajtású divatterepjáróra is felkerült: fekete karosszéria-elemek, nagy méretű (20, vagy 21 colos) könnyűfém felnik, és leengedett sportfelfüggesztés különbözteti meg leginkább az alapmodelltől.

Az Enyaq Sportline iV három hajtáslánc-opcióval csatlakozik a kínálathoz. A 60-as típus 132 kW teljesítménye és 310 Nm nyomatéka a hátsó kerekeket hajtja, ennél bruttó 62 kWh akku körülbelül 400 km hatótávot biztosít a WLTP szerint. A 80-as típusnál a 150 kW szintén hátul hajt, itt azonban már jóval nagyobb akku kerül az autóba – bruttó 82 kWh, ami 520 kilométerre elég. Ugyanez az aksi jár a 80x változathoz, amibe már egy második villanymotort is beszereltek a csehek az összkerék-meghajtásért. Ennek összteljesítménye 195 kW, nyomatéka 425 Nm, a hatótáv pedig 500 km környékén várható.

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

Az azonnal jelentkező nyomaték természetesen alapjaiban meghatározza a vezetési élményt, de a Škoda hangsúlyozza, hogy az autó kezelhetősége még lenyűgözőbb a Sportline változatra jellemző egyedileg beállított futóműnek köszönhetően. Ezt elöl 15 mm-rel, hátul 10 mm-rel vették lejjebb.

Ha már a vezetésnél tartunk, nézzük meg, milyen látványt tár elénk a Sportline az autóban ülve. Az Enyaq iV megjelenésével a Škoda egy vadonatúj beltér-koncepciót vezetett be Design Selections néven, amely alatt a tervezők modern élettereket igyekeztek alkotni a különböző színek és anyagok kombinációjával. A Sportline iV saját egyedi életteret kapott dominánsan fekete és sötétszürke színekkel, és szintetikus bőrkárpittal. A sofőr kényelmét fekete sportülés garantálja, továbbá a bőrrel borított sportkormány, illetve a pedálok alumíniumos látszatot keltő borítása is a csomag része.

Kívülről a fényes fekete karosszériaelemek a legmeghatározóbbak, de a hátsó lökhárítót is átdolgozták. Az Enyaq Sportline iV alapfelszereltségként magába foglalja a LED Mátrix fényszórókat is.

A Sportline variáns az alapmodell gyártósorán készül a csehországi Mladá Boleslavban, árat egyelőre nem adott meg a Škoda.

A legjobb kompakt SUV-nak választották a Škoda Enyaq iV-t

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.