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
auto
2024. 07. 27. szombat

Durva ráncfelvarrást és nagyobb testvért hozott az új Chevy Bolt EV

A General Motors háza táján az utóbbi időben látványosan beindult a mozgolódás az elektromobilitás irányába. Ha csak a közelmúlt híreit szeretnénk röviden összefoglalni, akkor a vállalatcsoport minden márkájára kiterjedő, rendkívül változatos elektromos modellkínálatra vonatkozó bejelentésre érdemes visszaemlékezni, amelynek kulcspontja a vadonatúj Ultium padlólemez és akkumulátor-rendszer.

Ezek lesznek a General Motors villanyautói

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

Emellett a GM egy új divíziót is létrehozott az elektromos áruszállítási igények kielégítésére, ami már most népszerűnek bizonyul. Érkeztek nyilatkozatok továbbá hatalmas összegű elektromobilitási beruházásokról, gyárátalakításokról, közös villanyautó-fejlesztésről más vállalatokkal, és elindult az „Everyone In” kampány, amelyben az autóóriás mindenki számára elérhető elektromos autókat ígér az amerikai népnek.

Újabb General Motors gyárból tűnik el a belsőégésű motor

A GM elektromos modellpalettájából kakukktojásként kilóg a Chevrolet Bolt EV, hiszen míg a cégcsoport jövőbeni kínálata Ultium-alapú járművekből fog állni, ez a villanyautó marad a régi alapjainál. A Bolt EV nagy népszerűségnek örvendett 2016-os megjelenését követően, mostanáig világszerte összesen több mint 100 ezer darab kelt el belőle a gyártó saját bevallása szerint. Az elmúlt négy év alatt azonban eljárt felette az idő, a kisebb frissítéseket leszámítva teljesen megfeledkezett róla a General Motors. Egészen mostanáig, merthogy vasárnap egy nagyon látványos ráncfelvarrás után bemutatkozott a megújult Bolt EV, és egy nagyobb testvért is magával hozott.

A képeket látva talán nem szükséges magyarázni, hogy miben változott az autó dizájnja. Egy jóval modernebb, különlegesebb látványvilág tárul elénk a márka legújabb dizájnnyelvezetének stílusjegyeit hordozva. Habár a teljesen új EUV változat szinte kiköpött mása a Bolt EV-nek, a gyártó elmondása szerint egyetlen karosszéria-elem sem közös bennük. A szembetűnően crossoveresebb Bolt EUV 152 mm-rel hosszabb kis tesójánál, valamint a tengelytávja is hosszabb 75 mm-rel, az utasok lábainak pedig nagyjából 76 milliméterrel nagyobb helyük van nyújtózkodni.

Habár a GM magasabbnak és szélesebbnek nevezi az EUV-t, ezen dimenziók tekintetében csak nagyon minimális különbséget találnánk, ha letámadnánk az autót a mérőszalaggal. A korábbi generációhoz képest egyébként kb. 15 milliméterrel magasabb a Bolt EV, a szélessége pedig nem változott.

Az utastérben szintén hatalmas változáson esett át a villany-Chevy – a vásárlók örömére, hiszen az anyaghasználat és színválaszték az egyik legtöbbet hangoztatott kritika volt a modellel szemben. A frissítéssel az utastér már egészen prémium hatásúnak tűnik, vagy legalábbis elmúlt az olcsó műanyaghatást keltő, komolytalan megjelenés.

A középkonzol elrendezése is drámai mértékben változott, a műszerfal centrális képernyőt tartó része már nem lóg a levegőben, eltűnt a váltókar (helyére gombok és kapcsolók kerültek, amelyek közül az egyik például az egypedálos vezetést kapcsolja be), a 10,2 colos kijelző környékén pedig jóval rendezettebb gombelosztást látunk. A kormány mögött egy 8 colos képernyő mutatja a legfontosabb adatokat.

2022 Chevrolet Bolt EV

A középkonzolon felszabadult helyen vezeték nélkül mobiltöltésre van lehetőség, illetve immáron az Apple CarPlay és Android Auto is standardként van jelen a Bolt EV-ben és EUV-ban. Az EUV egyébként a legelső Chevrolet modell, amely (opcionálisan) megkapta a GM Super Cruise vezetéstámogató rendszerét.

2022 Chevrolet Bolt EUV

A töltési lehetőségeket tekintve fontos változás, hogy a fedélzeti töltő teljesítménye 7,6 kW-ról 11 kW-ra nőtt (így a teljes töltés kb. 6,5-7 órát vesz igénybe), ám ennek kihasználásához külön töltőkábel vásárlása szükséges. A DC töltés továbbra is az autó gyengesége marad – ugyan az egyenáramú töltési képesség végre alapfelszereltség része, a maximális teljesítmény továbbra is csupán 55 kW.

2022 Chevrolet Bolt EV

Sajnos amennyire sokat változtatott a külső és belső dizájnon a GM, annyira kevés módosítást szánt a hajtásláncra. Az akkumulátor kapacitás nem nőtt, maradt a régi 65 kWh kb. 416 km EPA-hatótávval – az EUV esetében ez kicsivel kevesebb, kb. 402 km. Mindkét autót a régi 150 kW-os villanymotor hajtja 360 Nm nyomatékkal.

2022 Chevrolet Bolt EV

A frissítés ellenére a Bolt EV ára nem nőtt, sőt, az új generációt támogatások nélkül 31.995 dollárért lehet hazavinni, azaz több mint 5000 dollárral olcsóbban, mint elődjét. A Bolt EUV indulóára 33.995 dollár, ami szintén alacsonyabb, mint a Bolt EV eddigi kezdő vételára. Mindkettő megvásárlására a nyártól lesz lehetőség. A Bolt EUV-ból készül egy limitált szériás Launch Edition Super Cruise rendszerrel, napfény-tetővel, egyedi felnikkel, és megvilágított töltőcsatlakozóval 43.495 dollárért, ami már most foglalható.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.