Durva ráncfelvarrást és nagyobb testvért hozott az új Chevy Bolt EV

A General Motors háza táján az utóbbi időben látványosan beindult a mozgolódás az elektromobilitás irányába. Ha csak a közelmúlt híreit szeretnénk röviden összefoglalni, akkor a vállalatcsoport minden márkájára kiterjedő, rendkívül változatos elektromos modellkínálatra vonatkozó bejelentésre érdemes visszaemlékezni, amelynek kulcspontja a vadonatúj Ultium padlólemez és akkumulátor-rendszer.

Emellett a GM egy új divíziót is létrehozott az elektromos áruszállítási igények kielégítésére, ami már most népszerűnek bizonyul. Érkeztek nyilatkozatok továbbá hatalmas összegű elektromobilitási beruházásokról, gyárátalakításokról, közös villanyautó-fejlesztésről más vállalatokkal, és elindult az „Everyone In” kampány, amelyben az autóóriás mindenki számára elérhető elektromos autókat ígér az amerikai népnek.

A GM elektromos modellpalettájából kakukktojásként kilóg a Chevrolet Bolt EV, hiszen míg a cégcsoport jövőbeni kínálata Ultium-alapú járművekből fog állni, ez a villanyautó marad a régi alapjainál. A Bolt EV nagy népszerűségnek örvendett 2016-os megjelenését követően, mostanáig világszerte összesen több mint 100 ezer darab kelt el belőle a gyártó saját bevallása szerint. Az elmúlt négy év alatt azonban eljárt felette az idő, a kisebb frissítéseket leszámítva teljesen megfeledkezett róla a General Motors. Egészen mostanáig, merthogy vasárnap egy nagyon látványos ráncfelvarrás után bemutatkozott a megújult Bolt EV, és egy nagyobb testvért is magával hozott.

A képeket látva talán nem szükséges magyarázni, hogy miben változott az autó dizájnja. Egy jóval modernebb, különlegesebb látványvilág tárul elénk a márka legújabb dizájnnyelvezetének stílusjegyeit hordozva. Habár a teljesen új EUV változat szinte kiköpött mása a Bolt EV-nek, a gyártó elmondása szerint egyetlen karosszéria-elem sem közös bennük. A szembetűnően crossoveresebb Bolt EUV 152 mm-rel hosszabb kis tesójánál, valamint a tengelytávja is hosszabb 75 mm-rel, az utasok lábainak pedig nagyjából 76 milliméterrel nagyobb helyük van nyújtózkodni.

Habár a GM magasabbnak és szélesebbnek nevezi az EUV-t, ezen dimenziók tekintetében csak nagyon minimális különbséget találnánk, ha letámadnánk az autót a mérőszalaggal. A korábbi generációhoz képest egyébként kb. 15 milliméterrel magasabb a Bolt EV, a szélessége pedig nem változott.

Az utastérben szintén hatalmas változáson esett át a villany-Chevy – a vásárlók örömére, hiszen az anyaghasználat és színválaszték az egyik legtöbbet hangoztatott kritika volt a modellel szemben. A frissítéssel az utastér már egészen prémium hatásúnak tűnik, vagy legalábbis elmúlt az olcsó műanyaghatást keltő, komolytalan megjelenés.

A középkonzol elrendezése is drámai mértékben változott, a műszerfal centrális képernyőt tartó része már nem lóg a levegőben, eltűnt a váltókar (helyére gombok és kapcsolók kerültek, amelyek közül az egyik például az egypedálos vezetést kapcsolja be), a 10,2 colos kijelző környékén pedig jóval rendezettebb gombelosztást látunk. A kormány mögött egy 8 colos képernyő mutatja a legfontosabb adatokat.

2022 Chevrolet Bolt EV

A középkonzolon felszabadult helyen vezeték nélkül mobiltöltésre van lehetőség, illetve immáron az Apple CarPlay és Android Auto is standardként van jelen a Bolt EV-ben és EUV-ban. Az EUV egyébként a legelső Chevrolet modell, amely (opcionálisan) megkapta a GM Super Cruise vezetéstámogató rendszerét.

2022 Chevrolet Bolt EUV

A töltési lehetőségeket tekintve fontos változás, hogy a fedélzeti töltő teljesítménye 7,6 kW-ról 11 kW-ra nőtt (így a teljes töltés kb. 6,5-7 órát vesz igénybe), ám ennek kihasználásához külön töltőkábel vásárlása szükséges. A DC töltés továbbra is az autó gyengesége marad – ugyan az egyenáramú töltési képesség végre alapfelszereltség része, a maximális teljesítmény továbbra is csupán 55 kW.

2022 Chevrolet Bolt EV

Sajnos amennyire sokat változtatott a külső és belső dizájnon a GM, annyira kevés módosítást szánt a hajtásláncra. Az akkumulátor kapacitás nem nőtt, maradt a régi 65 kWh kb. 416 km EPA-hatótávval – az EUV esetében ez kicsivel kevesebb, kb. 402 km. Mindkét autót a régi 150 kW-os villanymotor hajtja 360 Nm nyomatékkal.

2022 Chevrolet Bolt EV

A frissítés ellenére a Bolt EV ára nem nőtt, sőt, az új generációt támogatások nélkül 31.995 dollárért lehet hazavinni, azaz több mint 5000 dollárral olcsóbban, mint elődjét. A Bolt EUV indulóára 33.995 dollár, ami szintén alacsonyabb, mint a Bolt EV eddigi kezdő vételára. Mindkettő megvásárlására a nyártól lesz lehetőség. A Bolt EUV-ból készül egy limitált szériás Launch Edition Super Cruise rendszerrel, napfény-tetővel, egyedi felnikkel, és megvilágított töltőcsatlakozóval 43.495 dollárért, ami már most foglalható.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.