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 A Düsseldofban rendezett lakóautó kiállításon meglepő újdonságot mutatott be a Knaus Tabbert, egy elektromos, igaz wankel hatótávnövelővel ellátott lakóautót. A koncepciójármű egy Fiat Ducato alvázra épült. Az alvázban kényelmesen elfér a 35 kWh kapacitású akkumulátor, amely a WLTP mérési ciklus szerint kb. 90 kilométeres hatótávra lenne elegendő. Hogy ne kelljen ennyire sűrűn megállni a kb. 3 órás feltöltésre, a motortérbe a villanymotor mellett egy wankel generátort is beépítettek. A wankel motort a kis helyigénye, valamint a vibrációmentes működése miatt választotta a gyártó. A műszerfalon a sebességváltó helyére egy irányváltó panelt építettek, amelyen a megszokott fokozatok mellett lehetőség van a regeneratív fékrendszer kikapcsolására, amely csúszós úton lehet hasznos. A lakóautó meghajtásáról egy 180 kW (241 Le) teljesítményű villanymotor gondoskodik, és természetesen a hatfokozatú manuális sebességváltót is eltávolították a hajtásláncból. A nagyfeszültségű akkumulátor előnye, hogy alkalmas a szabványos 230 voltos fogyasztók energiaellátásának biztosítására is, így a Knaus szerint normál használat mellett öt napig élhetünk komfortosan a lakóautóban külső áramforrás nélkül, nem csak a világítás, de a főzés és a fűtés energiaigényét is biztosítva. A Knaus szerint egyre inkább fontos lesz alternatív hajtású lakóautók építése, mivel Európa nagyvárosai sorra tiltják majd ki a közeljövőben a dízelmotorral hajtott járműveket, egy elektromos lakóautóval viszont behajthatnak majd a belvárosokba az utazók. A későbbiekben a wankel motor helyett hidrogén üzemanyagcellás megoldással tervezik kiegészíteni az akkumulátort, ehhez azonban egyelőre nem megfelelő a hidrogén töltőállomás-hálózat. A meghajtás módjától eltekintve a lakóautó alapját a Ti 650 MEG Vansation modell jelenti, amely három személyes, teljesen felszerelt konyhát, zuhanyzós fürdőszobát tartalmaz és két darab 95 literes víztartállyal (a friss víznek és a szennyvíznek) rendelkezik. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!