HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Jövő héttől rendelhető a Nissan Ariya Norvégiában

Az Elektromos Járművek Világnapján (World’s EV Day), azaz szeptember 9-én nyitják meg a Nissan Ariya megrendelési lehetőségét Norvégiában.  A Nissan Ariya koncepció változatát 2019 végén leplezték le Japánban, majd 2020 júliusában a sorozatgyártásra érett változat online bemutatóját is megtartották.

Az első előszériás példányok már 2020 novemberében Európába érkeztek, így a szerencsésebb érdeklődők már személyes benyomásokat is szerezhettek a modell statikus bemutatóján. Az autóra hatalmas az érdeklődés, azonban az autóipart sújtó globális chiphiány és a koronavírus miatt körülbelül fél évvel elhalasztották az Ariya piaci bevezetését.

2021 júniusában jelentették be, hogy Japánban végre megrendelhető az autó, az első vevőknek téli átadásokat ígértek. A következő kiemelt piac pedig egy európai ország, nevezetesen Norvégia, ahol a jövő héttől rendelhető a Nissan tisztán elektromos újdonsága.

Ahogy Japánban, úgy Norvégiában is összesen négy változatban kerül piacra az autó. Kétféle akkumulátor mérettel és kétféle hajtásrendszerrel (elsőkerék-hajtás és összkerékhajtás). Az eredeti tervekkel ellentétben a kisebb akku csak elsőkerekes változatban lesz megvásárolható, az e-4ORCE változat csak a 87 kWh-s akkuval érkezik.

A Nissan Ariya Európai változatainak fontosabb jellemzői

  • Ariya 63 kWh (elsőkerék-hajtás)
    • becsült WLTP hatótáv: akár 360 km
    • akku kapacitás: bruttó 66 kWh (nettó 63 kWh), folyadékhűtéses prizmatikus cellákból felépülő akku
    • 0-100 km/h gyorsulás: 7,5 másodperc
    • maximális sebesség: 160 km/h
    • elsőkerék meghajtás
    • 160 kW csúcsteljesítmény és 300 Nm max. forgatónyomaték
    • 750 kg vontatási képesség

 

  • Ariya 87 kWh (elsőkerék-hajtás)
    • becsült WLTP hatótáv: akár 500 km
    • akku kapacitás: bruttó 91 kWh (nettó 87 kWh), folyadékhűtéses prizmatikus cellákból felépülő akku
    • 0-100 km/h gyorsulás: 7,6 másodperc
    • maximális sebesség: 160 km/h
    • elsőkerék meghajtás
    • 178 kW csúcsteljesítmény és 300 Nm max. forgatónyomaték
    • 750 kg vontatási képesség

 

  • Ariya e-4ORCE 87 kWh (összkerék-hajtás)

    • becsült WLTP hatótáv: akár 460 km
    • akku kapacitás: bruttó 91 kWh (nettó 87 kWh), folyadékhűtéses prizmatikus cellákból felépülő akku
    • 0-100 km/h gyorsulás: 5,7 másodperc
    • maximális sebesség: 200 km/h
    • kétmotoros, összkerék-meghajtással
    • 225 kW csúcsteljesítmény és 600 Nm max. forgatónyomaték
    • 1500 kg vontatási képesség

This slideshow requires JavaScript.

  • Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance (összkerék-hajtás)

    • becsült WLTP hatótáv: akár 400 km
    • akku kapacitás: bruttó 91 kWh (nettó 87 kWh), folyadékhűtéses prizmatikus cellákból felépülő akku
    • 0-100 km/h gyorsulás: 5,1 másodperc
    • maximális sebesség: 200 km/h
    • kétmotoros, összkerék-meghajtással
    • 290 kW csúcsteljesítmény és 600 Nm max. forgatónyomaték
    • 1500 kg vontatási képesség

 

  • Közös jellemzők:
    • Hosszúság: 4595 mm
    • Szélesség: 1850 mm
    • Magasság: 1660 mm
    • Tengelytávolság: 2775 mm
    • Csomagtér mérete: 466-468 liter (elsőkerék-hajtás) / 408-415 liter (összkerék-hajtás)
Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.