Tisztán elektromos változatban is készül majd az új Opel Astra

Az Astra az Opel legnépszerűbb, legnagyobb példányszámban gyártott modellje. A gyártás 30 éve alatt közel 15 millió példány talált gazdára az 5 generációból. A mai napon nem csak a világ egyik legnépszerűbb autójának egy új generációja mutatkozott be, de egy új korszak is kezdődik a modell életében.

Uwe Hochgeschrtz – akinek a mai az első munkanapja az Opel vezérigazgatójaként – bejelentette az első tisztán elektromos Astrát. A CEO elmondta, hogy nem csak egy remek autót lepleztek ma le, hanem egy új fejezet is indul az Opel 85 éves történelmében. Az Opel logója, a villám soha nem volt még ennyire találó, mint egy elektromosított autón. Hochgeschrtz úr elmondta, hogy az elektromobilizáció küszöbén gyors előrelépésre van szükség, amely egy teljesen elektromosított portfóliót jelent, valamint ismertette az Opel márka jövőbeli pozicionálását is. Az Opel A német autógyártó. Elérhető, izgalmas, agilis, férfias. Egy magyarra nehezen átültethető szójátékkal jellemezte a jövőbeni terveket: cold-ról cool-ra kell váltani. Megtudhattuk, hogy az Opel jelenlegi 6 elektromosított személyautóból és egy teljesen elektromos kisteherautóból álló kínálatát kiegészítve 2024-re érik majd el a teljes portfólió elektromosítását, 2028-tól pedig kizárólag elektromos, zéróemissziós modelleket kínálnak majd Európában.

Az új Astra főszerepet kap a környezetbarát járművekre átállásban. A ma bejelentett energiatakarékos 110-225 lóerős hagyományos, hibrid és plug-in hibrid meghajtások mellett 2023-ban érkezik a tisztán elektromos, akkumulátoros változat is. Az új Astra 4374 mm hosszú és 1860 mm széles. Csupán 4 milliméterrel hosszabb az elődjénél, a tengelytáv azonban 13 mm-rel, 2675 mm-re növekszik, így az utastér és a csomagtér egyaránt tágasabb lesz. Utóbbi padlója több szinten rögzíthető, ledöntött hátsó üléstámlákkal pedig hatalmas, 1250 literesre bővíthető. Elsőként a sportos ötajtós, coupé-szerű vonalakkal rendelkező karosszéria-változat érkezik a piacra 2022 elején, amit rövidesen követ a kombi változat, a szokásos Astra Sports Tourer néven. Végül egy évvel az új generáció piaci bevezetését követően érkezik az akkumulátoros, tisztán elektromos Astra-e.

Mark Adams, az Opel vezető dizájnere elmondta, hogy az új Astra tervezésénél egy valódi német, letisztult, modern C szegmensbe illő ferdehátú modell megalkotása volt a cél. Bár az Astra nevet mindenki ismeri, az új generációval újradefiniálják mit jelent az Opel márka. Az autó elejét a Mokkán bevezetett Vizor és a LED pixel fényszórók határozzák meg. Oldalról nézve az Astra karcsú, dinamikus, sportos stílust jelenít meg, majd hátul visszaköszönnek jellegzetes LED lámpák a méretes ASTRA felirattal. Az egész autót a német precizitás uralja. A belsőt a magas minőségű anyagok, letisztultság és az ergonómia jellemzi. A műszerfalon és a középkonzol tetején két széles képarányú képernyő jeleníti meg a szükséges információkat. Természetesen vezetéknélküli Apple Carplay és Android Auto kapcsolat, valamint vezetéknélküli mobiltelefon töltés is rendelkezésre áll.

Az autó technológiai és kényelmi újdonságai többek között az Insignia zászlóshajóból érkező 168 apró LED-ből álló Intelli-Lux LED Pixel Light mátrix fényszórók. Az Intelli-Drive 2.0 rendszer kamerákat és érzékelőket alkalmaz e-horizon kapcsolattal, így képes a kanyarok előtt a megfelelő sebességet ajánlani, automatikus sávváltást végrehajtani. A biztonságot növeli a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a holttérfigyelő rendszer, az aktív sávtartás, a Stop&Go funkcióval is ellátott adaptív tempomat, azaz gyakorlatilag az Intelli-Drive 1.0 rendszer részegységei. A 360 fokos Intelli-Vision kamerarendszerrel kényelmesebb lesz a parkolás, a vezető és az utasok kényelmét pedig az AGR minősítéssel rendelkező ergonómikusan tervezett, opcionálisan bőr és Alcantara bevonattal ellátott ülések fokozzák.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.