HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

A Manta visszatért, és villanymotor hajtja

Tegnap tartották az Opel Astra legújabb generációjának bemutatóját, amelyből 2023-ban egy tisztán elektromos változatot is piacra dobnak. A bemutató végén a „desszert” igazán étvágygerjesztőre sikerült. Az Opel mérnökei ugyanis elkészítették az Opel Manta GSe ElektroMOD változatát, amelyben a hagyomány találkozott a csúcstechnológiával.

Az első Manta több mint 50 évvel ezelőtt gördült le a gyártósorról, négyhengeres benzinmotorral, most pedig megkapta az aktuális formanyelvből a Pixel-Vizort, a Pure Panel műszerfalat és természetesen a LED fényszórókat is. A vezetési élményről az ikonikus fekete Opel motorháztető alatt elhelyezett 108 kW (147 Le) teljesítményű villanymotor gondoskodik, amely az elektromos autókban nem megszokott kézi sebességváltón keresztül szabadítja a motor 255 Nm nyomatékát a hátsó kerekre.

„A Manta GSe ElektroMOD szenvedélyes tervezők, 3D modellezők, mérnökök, technikusok, szerelők, termék- és márkaszakértők munkája. Mindannyian Opel rajongók, akik imádják az autókat és örömüket lelik új dolgok fejlesztésében. A Manta GSe-vel hidat építettünk a nagy Opel hagyományok és a fenntartható jövő közé. Lenyűgöző keveréke a korszellemnek és a modernnek” – mondta Pierre-Olivier Garcia, az Opel globális márkatervezési vezetője a Manta GSe csapat nevében.

A hangtalan motor „beindításához” el kell fordítani az indítókulcsot. Ezután a járművezető akár azonnal ki is választhatja a 4. fokozatot a sebességváltón, de ha szeretné, végig is kapcsolgathatja kézzel a fokozatokat. A Manta GSe gyorsulása élénk, végsebessége elektronikusan 150 km/h-ra korlátozott. A Manta az innovatív, modernizált hajtáslánccal is megmaradt klasszikus sportautónak. A 17″ méretű könnyűfém felnikre elöl 195/40 R17, hátul 205/40 R17 abroncsokat szereltek.

A 31 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort a csomagtartó lehető legmélyebb pontjára helyezték az alacsony súlypont és kedvező menettulajdonságok érdekében. A csomagtér még így is elég tágas maradt ahhoz, hogy az utastérben helyet foglaló négy személy a csomagjait akár egy nyaralásra is magával vihesse. Az autó körülbelül 200 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik normál vezetési mód mellett. A hatékonyságot, egyben a hatótávot energiavisszanyerő fékrendszer is növeli. A beépített háromfázisú 9 kW-os fedélzeti töltővel az akku alig négy óra alatt teljesen feltölthető.

A jövő a műszerfalon is megjelenik, ugyanis a klasszikus kerek műszerek helyett a sofőr Opel Pure panel képernyőt kapott, amely az új Mokka sorozatból már ismerős lehet. A sárga dekorcsíkkal ellátott Recaro üléseket az Opel Adam S változatához fejlesztették, melyek az eredeti Manta üléseknél nem csak több komfortot, de jobb oldaltartást is kínálnak. A stílusos háromküllős kormányt is átdolgozták, megtartva a 70-es évek stílusából a 12 óránál elhelyezett sárga jelzést.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.