Az okok már senkit nem fognak meglepni. Alkatrészhiány A Porsche Taycan természetesen egy rétegautó, de kategóriájában – és főleg házon belül – nagyon sikeres. Tavaly 41 ezer fogyott a típusból, ami több, mint a 911-es, vagy a Panamera eladási számai. A márka harmadik legsikeresebb modelljéről beszélünk a Macan és a Cayenne után. Most mégis le kellett állítani a termelést Stuttgartban, az ok pedig az orosz-ukrán háború miatt kibontakozott alkatrészhiány. A Porsche is Ukrajnából vásárolja az autók elektromos kábelezését, a szállítmányok azonban a háború miatt elmaradtak, így szerda délután leállt a gyártás. A német sajtó szerint a beszállítónál a munkaerő védelme érdekében beszüntették a termelést, így a VW konszern jelentős része kábelek nélkül maradt. A hírek szerint ha minden jól megy, a Porsche lipcsei üzemében jövő héten csökkentett darabszámmal, de újraindulhat a típus gyártása. A leállás nem érinti a 718-as és 911-es modelleket. Nem tudnak kinyitni a VW gyárai, leáll a BMW is Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!