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 Az oldalt sokan vádolják elfogultsággal, ha Tesláról van szó. Ezért igyekszem ebben a cikkben nagyon tárgyilagos lenni, tényeket közölni és nem levonni következtetéseket, azt tegye meg az olvasó, akár hozzászólásban. Jack Rickard egy idős amerikai szaki, aki réges-rég azzal foglalkozik az autószerelő műhelyében, hogy hagyományos autókat épít át elektromosra. Már akkor is ezzel foglalkozott, amikor a Tesla vagy a Nissan Leaf nem létezett. A műhelye amiatt is különleges, hogy fel van szerelve néhány webkamera, melyeken bárki online figyelheti, mi történik épp ott. Jack nemrég a blogján írt egy nyílt levelet Tesla összeesküvés címmel. Nem fogom lefordítani nektek a teljes levelet, ez házi feladat, de gondolatébresztőnek kiemelek néhány fontos részt. Bevezetésként is néhány tény a Tesláról. A Model 3 nyerte a Detroit News Magazine 2018 Év Autója díjat. A Popular Mechanics 2018 márciusában az Automotive Excellence díjjal tüntette ki. Az AutoExpress 2019. évi autója: Tesla Model 3. Az Automobile Magazine 2018-as év formatervezői díja: Tesla Model 3. A Motor Trend 1949 szeptemberében jelent meg először. Már 1949-ben is megnevezték az év autóját. 2013-ban a Tesla Model S lett az év autója, majd 2019-ben az elmúlt 70 év legjobb autója címet kapta tőlük a 2013-as Tesla Modell S. Nehéz őket elfogultnak nevezni, mivel hirdetésekből, elsősorban autóipari hirdetésekből élnek, de a Tesla soha nem hirdetett náluk. A 2013-as Tesla Model S a Motor Trend szerint az elmúlt 70 év legjobb autója (Forrás: Motor Trend) A Tesla modellek sorra kapják a legjobb biztonsági minősítéseket. Ezt sem mi mondjuk, akik elfogultak a villanyautókkal szemben, hanem a nemzetközi minősítő szervezetek. Azt hiszem ezt is tényként kezelhetjük. A Tesla termelése gyorsan növekszik. 2015-ben negyedévente 12000 autót gyártottak, idén a negyedéves 100 000 autós termelést közelítik. Ennek ellenére a Tesla piaci részesedése még mindig elenyésző. Az alacsony részesedés a jövőre nézve jót is jelenthet: további hatalmas növekedésnek van még hely a piacon. A szkeptikusok szerint a Tesla gyártása nem képes kielégíteni az igényeket, közben sokszor azt hangoztatják, nincs igény elektromos autókra. Ez a két állítás egymásnak teljesen ellent mond. Jack lassan kénytelen felhagyni a hagyományos autók elektromosra átépítésével. Igény lenne rá, azonban egy minőségi átépítés 20-40 000 dollár között hozható ki. Minőségben azonban nagyon nehezen tudják megközelíteni a Teslát, hiszen az alapként használt autó például nem olyan biztonságos. Mivel a Model 3 megjelenésével egy vadonatúj, gyári villanyautó ára összemérhető egy átépítés árával, úgy tűnik az átépítések kora lejárt. A tőkeerős száz éves múltra visszatekintő gyártók persze bármikor elektromos autó gyártásra válthatnak, ha erre lesz igény. Bizonyára így gondolta a Kodak és a Nokia is. Egyelőre csak ígérgetik a Tesla gyilkost, a valóságban még egyet sem láttunk. Bár kicsit vicces, hogy ma, 2019-ben egy 2013-as Model S jelenti a célt, amit meg kellene ugrani, de még ez sem akar sikerülni. Azt hiszem kénytelenek vagyunk azt a tényt is elfogadni, hogy a Tesla egyre olcsóbban, egyre nagyobb volumenben gyárt elektromos autót egy olyan piacon, ahol még hatalmas a növekedési lehetőség. A Now you know youtube csatorna közel fél órás videót szentelt a témának, a jelen cikknél több háttérinformációval és véleménnyel. Aki szívesen fogyaszt videós tartalmat, mindenképp nézze meg. Lassan már megérkezünk az összeesküvés részhez, de szükség van még néhány tényre, hogy teljes lehessen a kép. Jelenleg világszerte naponta 100 millió hordó olajat használunk fel, aminek ára körülbelül 5,5 milliárd dollár naponta. Az elektromos autók számának növekedésével az olajigény csökkenni fog. Az összes olaj 50%-át a közúti közlekedés használja fel, ami napi 2,75 milliárd dollár. Tehát minden egyes nap, amivel késleltetni tudják az elektromos autózásra átállást, további 2,75 milliárd dollárt jelent. Többségünk számára ez felfoghatatlanul sok pénz. Percenként 1 909 722 dollár, csak a gépjárművek által használt olaj ára. Ennyi pénz kiesése egész biztosan sokaknak fájdalmas lenne. 1996. december 5. – GM EV1 Emlékezzünk meg egy történelmi tényről is. A GM két évtizede csinált egy sikeres elektromos kisautót, EV1 néven. A tulajdonosok imádták, de korlátozottan volt csak elérhető, majd az összes példányt bezúzták, pedig az akku technológia hatalmas fejlődés előtt állt akkoriban, az utolsó példányokban már NiMH akku tárolta az energiát. Akkoriban a Texaco olajvállalat a General Motors-tól természetesen a szabadalmakkal együtt megvásárolta a teljes Ovonics NiMH üzletágat. A NiMH akkumulátorok kezdtek elterjedni a digitális fényképezőgépekben, mobiltelefonokban, hordozható számítógépekben, a szabadalmi jogokkal rendelkező Texaco az autókban való felhasználást nem engedélyezte. Egészen addig tartott ez a tiltás, amíg a szabadalmak lejártak. Persze akkor már nem számított, hiszen megjelent a lítium-ion akkumulátor. Ez azonban hosszú évekkel késleltette az elektromos járművek fejlesztését. Emlékezzünk az előző bekezdésre, percenként közel 2 millió dolláros üzletről van szó. Stanford Ovshinsky, az NiMH akku feltalálója kifejezetten elektromos autókba szánt technológiáját egyszerűen megvásárolták és félretették, nehogy valaki felhasználhassa. Forrás: evtv.me Ezek még mindig csak tények, sehol az összeesküvés elmélet, de most már tényleg közel vagyunk… A részvénypiacon shortolásnak nevezik, amikor eladunk egy olyan részvényt, ami nincs a tulajdonunkban, azt remélve, hogy a részvény ára csökken. Ha bejött, akkor alacsonyabb áron megvásároljuk a részvényt, hogy helyre álljon az egyensúly. Amennyiben a részvény ára esik, ez tényleg jó üzlet. Ez természetesen minden részvénynél megvan, a Tesla részvényénél azonban a szokásosnál nagyobb súllyal. Elsőre azt gondolhatnánk, ennyire sokan fogadnak a Tesla bukására, és azt remélik ezen ők majd sokat keresnek. És itt jön a cikk lényege végre: mi van, ha ezúttal nem azért csinálják, hogy sokat keressenek? Mi van, ha a percenként 2 millió dollárból rászánnak egy kis aprót arra, hogy késleltessék az elektromos autók térnyerését? Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!