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 A Daimler sajtóközleményben erősítette meg, hogy küszöbön a Mercedes A- és B-osztályos konnektoros hibrid modellek érkezése. A tölthető hibridek sokak számára a villanyautózás előszobáját jelentik, mert városban tiszta üzemben közlekednek, de a hosszabb utakon sincsenek nyilvános töltőkre utalva. A Mercedes-Benz elsőként az A 250 e, A 250 e Saloon és a B 250 e modellekbe építi be az EQ Power megnevezéssel fejlesztett harmadik generációs tölthető hibrid hajtásrendszereit. Az autók benzinfogyasztása 1,4–1,6 l/100 km, a kombinált széndioxid kibocsátása 32–34 g/km, a villanymotor fogyasztása 14,7-15,4 kWh/100 km tartományba esik. Az A 250 e és A 250 e Saloon modell már megrendelhető 36 943 és 37 300 Eurós induló áron, a B 250 e értékesítése néhány héttel később kezdődik, de mindhárom modell piaci bevezetése még idén megtörténik. A gyártó célja, hogy 2020-ig több mint 20 modellvariációval bővítse (részben) elektromos kínálatát. Az EQ Power modellek lényegesebb műszaki adatai: Elektromos hatótáv: 70-75 km (NEDC) Villanymotor teljesítménye: 75 kW Teljes rendszerteljesítmény: 160 kW Teljes rendszer nyomaték: 450 Nm Legnagyobb sebesség: 140 km/h (elektromos), 235 km/h (hibrid módban, A-osztály Saloon modell) Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6 másodperc (A-osztály Saloon modell esetén) A beépített akkumulátor csak minimálisan korlátozza a csomagtér méretét. A 75 kW teljesítményű villanymotor és az 1,33 literes hagyományos erőforrás egy 8F-DCT kóddal jelölt tengelykapcsoló-sebességváltó-hajtómű egységhez csatlakozik. A rendszer teljesítménye 160 kW (218 LE), a forgatónyomaték 450 Nm. A villanymotor állandó gerjesztésű szinkron motor. Az állórész a hajtómű házba van beépítve, a tengelykapcsoló pedig a villanymotor forgórészével alkot egy egységet. Mercedes B250e A Mercedes-Benz hibrid járművei esetén újdonság, hogy a belső égésű motort a villanymotor indítja be, így nincs szükség hagyományos 12 voltos indítómotorra. Szintén újdonság, hogy az autó egyenáramú töltési lehetőséget is kap. Az akkumulátor teljes kapacitása 15,6 kWh, amely 10%-ról 80%-ra kb. 25 perc alatt feltölthető DC villámtöltőn, ami kb. 25 kW átlagos töltési teljesítményt jelent. A folyadékhűtéses akkumulátorokat a Daimler 100%-os tulajdonú leányvállalata, a Deutsche ACCUMOTIVE szállítja. A nagyfeszültségű akkumulátor tömege 150 kg. Érdekes megoldás, hogy a jármű kipufogórendszere nem ér el az autó hátuljáig, hanem a jármű padlója alatt végződik. Az üzemanyag tartály áthelyezésével az akkumulátor a hátsó ülések alatt kapott helyet, így a csomagtér alig kisebb, mint a hagyományos motorral rendelkező modellek esetén. Az autó vezérlése figyelembe veszi navigációs rendszer adatait, így arra az útszakaszra tartalékolja az elektromos hatótávot, ahol a legfontosabb annak alkalmazása. Az MBUX (Mercedes-Benz felhasználói élmény) alkalmazásának köszönhetően a Mercedes-Benz plug-in hibridekben elérhető elektromos és az akkuval takarékoskodó vezetési mód is. Az elektromos üzemmódot választva az autó maximálisan törekszik a villanymotor használatára, a belső égésű motor kizárólag akkor kapcsol be, ha a vezető padlóig nyomja a gázpedált. Elektromos módban az energiavisszanyerő fékezés erőssége a kormánykeréken lévő fülekkel öt fokozatban választható. A fentieken kívül komfort, ECO és sport módok is rendelkezésre állnak. Az autó legfontosabb kényelmi szolgáltatása a klímaberendezés bekapcsolása a jármű beindítása előtt, amit az elektromos klímakompresszor alkalmazása tett lehetővé, így okostelefonos alkalmazással előhűthetjük az autót. Mivel a legtöbb elektromos és hibrid autóra nem szerelhető vonóhorog, a Mercedes modellek esetében sokak számára vonzó lehet a magas, 1600 kg-os (fékezett) vontatási kapacitás. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!