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 A Daimler sajtóközleményben erősítette meg, hogy küszöbön a Mercedes A- és B-osztályos konnektoros hibrid modellek érkezése. A tölthető hibridek sokak számára a villanyautózás előszobáját jelentik, mert városban tiszta üzemben közlekednek, de a hosszabb utakon sincsenek nyilvános töltőkre utalva. A Mercedes-Benz elsőként az A 250 e, A 250 e Saloon és a B 250 e modellekbe építi be az EQ Power megnevezéssel fejlesztett harmadik generációs tölthető hibrid hajtásrendszereit. Az autók benzinfogyasztása 1,4–1,6 l/100 km, a kombinált széndioxid kibocsátása 32–34 g/km, a villanymotor fogyasztása 14,7-15,4 kWh/100 km tartományba esik. Az A 250 e és A 250 e Saloon modell már megrendelhető 36 943 és 37 300 Eurós induló áron, a B 250 e értékesítése néhány héttel később kezdődik, de mindhárom modell piaci bevezetése még idén megtörténik. A gyártó célja, hogy 2020-ig több mint 20 modellvariációval bővítse (részben) elektromos kínálatát.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 Az EQ Power modellek lényegesebb műszaki adatai: Elektromos hatótáv: 70-75 km (NEDC) Villanymotor teljesítménye: 75 kW Teljes rendszerteljesítmény: 160 kW Teljes rendszer nyomaték: 450 Nm Legnagyobb sebesség: 140 km/h (elektromos), 235 km/h (hibrid módban, A-osztály Saloon modell) Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6 másodperc (A-osztály Saloon modell esetén) A beépített akkumulátor csak minimálisan korlátozza a csomagtér méretét. A 75 kW teljesítményű villanymotor és az 1,33 literes hagyományos erőforrás egy 8F-DCT kóddal jelölt tengelykapcsoló-sebességváltó-hajtómű egységhez csatlakozik. A rendszer teljesítménye 160 kW (218 LE), a forgatónyomaték 450 Nm. A villanymotor állandó gerjesztésű szinkron motor. Az állórész a hajtómű házba van beépítve, a tengelykapcsoló pedig a villanymotor forgórészével alkot egy egységet. Mercedes B250e A Mercedes-Benz hibrid járművei esetén újdonság, hogy a belső égésű motort a villanymotor indítja be, így nincs szükség hagyományos 12 voltos indítómotorra. Szintén újdonság, hogy az autó egyenáramú töltési lehetőséget is kap. Az akkumulátor teljes kapacitása 15,6 kWh, amely 10%-ról 80%-ra kb. 25 perc alatt feltölthető DC villámtöltőn, ami kb. 25 kW átlagos töltési teljesítményt jelent. A folyadékhűtéses akkumulátorokat a Daimler 100%-os tulajdonú leányvállalata, a Deutsche ACCUMOTIVE szállítja. A nagyfeszültségű akkumulátor tömege 150 kg. Érdekes megoldás, hogy a jármű kipufogórendszere nem ér el az autó hátuljáig, hanem a jármű padlója alatt végződik. Az üzemanyag tartály áthelyezésével az akkumulátor a hátsó ülések alatt kapott helyet, így a csomagtér alig kisebb, mint a hagyományos motorral rendelkező modellek esetén. Az autó vezérlése figyelembe veszi navigációs rendszer adatait, így arra az útszakaszra tartalékolja az elektromos hatótávot, ahol a legfontosabb annak alkalmazása. Az MBUX (Mercedes-Benz felhasználói élmény) alkalmazásának köszönhetően a Mercedes-Benz plug-in hibridekben elérhető elektromos és az akkuval takarékoskodó vezetési mód is. Az elektromos üzemmódot választva az autó maximálisan törekszik a villanymotor használatára, a belső égésű motor kizárólag akkor kapcsol be, ha a vezető padlóig nyomja a gázpedált. Elektromos módban az energiavisszanyerő fékezés erőssége a kormánykeréken lévő fülekkel öt fokozatban választható. A fentieken kívül komfort, ECO és sport módok is rendelkezésre állnak. Az autó legfontosabb kényelmi szolgáltatása a klímaberendezés bekapcsolása a jármű beindítása előtt, amit az elektromos klímakompresszor alkalmazása tett lehetővé, így okostelefonos alkalmazással előhűthetjük az autót. Mivel a legtöbb elektromos és hibrid autóra nem szerelhető vonóhorog, a Mercedes modellek esetében sokak számára vonzó lehet a magas, 1600 kg-os (fékezett) vontatási kapacitás. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!