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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A márciusi Genfi Autószalonon koncepció formájában már megismerhettük, most viszont a Frankfurti Autószalon előtt két héttel végleges formában is bemutatkozott a Mercedes-Benz teljesen elektromos meghajtású kisbusza, az EQV. A Daimlerhez tartozó német márka a legelső tisztán villanyos prémium MPV-ként (Multi-Purpose Vehicle) hirdeti a járművét, amiből már sejthetjük, hogy ez idáig nem volt nagy tolongás ebben a szegmensben – de nem csupán a prémium minőségű kisbuszokból nem készült eddig elektromos, hanem úgy egyáltalán egy nagyobb család, vagy társaság számára kényelmesen használható autóból sem, hiszen a Nissan e-NV200-a is inkább a munkavégzéshez ideális.

A gyártósorra szánt EQV nem sokat változott a koncepcióhoz képest, mindössze annyi lehet szembetűnő, hogy a jármű orra immáron sokkal inkább tükrözi az EQC sportterepjáró meglehetősen jellegzetes, és sokak által erősen kritizált dizájnját. Az EQV könnyen összetéveszthető egy hagyományos V-osztállyal, hiszen a tervezők még a hűtőrácsot is nyitva hagyták, így aztán a villanyhajtásról tulajdonképpen csak a kék színű típusjelzés, és a kipufogó hiánya tanúskodik.

A hajtáslánc specifikációi már nagyrészt ismertek voltak: a jármű aljában egy 100 kWh-s Li-ion akkupakk fekszik, amelyből 90 kWh a ténylegesen használható. Ezzel nagyjából 405 kilométerre viszi el gazdáját a villany-kisbusz a WLTP szerint. A kombinált fogyasztás 27 kWh/100km, a végsebesség pedig 160 km/h, amelyről a 150 kW teljesítményű motor gondoskodik. Az AC töltés egy vízhűtéses 11 kW-os fedélzeti töltőn keresztül történik, míg aki villámtölteni szeretné az EQV-t, annak 110 kW töltési teljesítmény áll rendelkezésre, amivel kevesebb mint 45 percre van szükség 10% és 80% között.

Dimenziók tekintetében is ugyanazt nyújtja az elektromos kisbusz, mint a hagyományos, így a vásárlók két méret közül választhatnak. Az alapvetően 6 üléses jármű könnyedén 7, illetve 8 ülésessé alakítható, és az ülések szembe is fordíthatók egymással. A műszerfal egy 10 colos érintőképernyőnek ad helyet, mely hangvezérléssel és számos innovatív funkcióval segíti a sofőrt.

A gyártás a V-osztály és a Vito modelleknek is helyet adó észak-spanyolországi üzemben fog történni, megjelenésének időpontjáról és az árazásáról azonban egyelőre nincsenek hivatalos információk.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.