Tegnap írtunk az európai autóeladások jelentős mértékű csökkenéséről. Ebben a piaci környezetben különösen örömteli hír, hogy az elektromos autók eladása megállíthatatlanul növekszik tovább.
2019 második negyedévében a dízel autók eladása 16,1%-kal csökkent, 1,7%-kal nőtt, az elektromos autók értékesítése pedig kiemelkedő mértékben, 35,6%-kal növekedett.
2019 első negyedévében még ennél is sokkolóbbak az arányok: a dízelek értékesítése 17,9%-kal csökkent, a benzineseké 3,3%-kal nőtt, az elektromos autók eladása kerek 40%-kal emelkedett.
Az egyes márkák is hasonlóan jó eredményekről számolnak be. A Renault villanyautó eladásai 14 hónapja folyamatosan és töretlenül növekednek. 2019 júliusában 5112 elektromos Renault talált gazdára, ami az előző évhez képest 84% növekedés, augusztusban pedig 4067, ami 39%-kal több, mint 2018 azonos hónapjában.
Az egyes típusok megoszlása augusztusban az alábbi:
- Renault Zoe: 3075 db
- Renault Kangoo Z.E: 983 db
- Renault Master Z.E: 9 db
2019 január-augusztus között a Renault elektromos eladásai elérték a 40 000 példányt, ami 2018-hoz képest 48%-kal több.
A Hyundai adatai szintén bizakodásra adnak okot. A koreai gyártó világszerte 5840 elektromos autót értékesített 2019 augusztusában, 80%-kal többet, mint 2018-ban. A legnagyobb példányban a Hyundai Kona talált gazdára, amiből 3195 darabot adtak át (ebből 1008 példányt otthon, Dél-Koreában). A közel hatezres havi értékesítésből az Ioniq tisztán elektromos változata 1664 db, a konnektoros hibrid 845 db, a Hyundai Sonata PHEV pedig 136 darabot tesz ki. A Hyundai teljes eladásainak 4,4%-a tölthető konnektorról.