PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9sZWFkLWJhbm5lci1tb2JpbGUtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ A személyautók eladása az Európai Unió területén egyre gyorsabban csökken. 2019 májusában és júliusában volt egy kis megtorpanás, sőt hajszálnyi növekedés is, de a májusi +0,1% és a júliusi +1,4% elhanyagolható ahhoz képest, hogy júniusban, augusztusban, de már az előző év végén is a legtöbb hónapban 8% körüli csökkenés volt tapasztalható. Az Európai Unió személyautó eladásainak trendje (forrás: ACEA) Érdekes elgondolkodni azon, hogy mi lehet a háttérben. Talán a következő gazdasági válság küszöbén állunk és ennek előjeleit látjuk a csökkenő autó eladásokban? Esetleg az Y-generáció másképp gondolkozik, számukra kevésbé fontos egy használati tárgy birtokolása, ezért egyre inkább előtérbe kerülnek az autómegosztó szolgáltatások, a taxi és a tömegközlekedés? Bármelyik is legyen az indok, sorra hallunk az autóiparban létszámcsökkentésekről, egy friss hír szerint például a BMW 5-6000 fős létszámleépítést tervez 2022-ig csak Németországban. Az elektromos autók térhódításával az autógyártóknál és autóipari beszállítóknál is fokozatosan csökken majd a munkaerő-igény. Ha az autó eladások csökkenése még nem is a válság jele, könnyen kiváltója lehet egy újabb gazdasági visszaesésnek. Magyarországon egyelőre nincs nyoma csökkenésnek, 2019 január és augusztus között 10%-kal több személyautót adtak el (105 444 db), mint 2018 azonos időszakában (95 728 db), 2019 júliusában pedig egészen kiemelkedő 27% volt a növekedés 2018 júliusához képest. Azonban a magyar havi 10-15 000 darabos értékesítés csak egy apró csepp az Európai Unió havi 1-1,5 millió példány között ingadozó eladásaihoz képest. Sajnos Magyarországon is rengetegen dolgoznak közvetlenül vagy közvetve az autóiparban, ezért itthon is nagyon sokan a saját pénztárcájukon érezhetik az elmúlt évben egyértelműen megfordult trend hatásait. Ti hogy látjátok? Mi állhat az európai autópiac számainak csökkenése mögött? 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!